مدیرکل انتقال خون استان گلستان با ابراز گلایه دوستانه از برخی فعالان فضای مجازی که شایعه انتقال کرونا از طریق اهدای خون را مطرح و موجب ترس مردم شدند، گفت: مردم شایعه انتقال کرونا با اهدای خون را جدی نگیرند.

مردم شایعه انتقال کرونا با اهدای خون را جدی نگیرند/ اعمال استانداردهای سختگیرانه

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی‌عقیل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بیماران دیالیزی، سرطانی، تالاسمی، هموفیلی، مادران باردار نیازمند به فرآورده‌های خونی، برخی عمل‌های جراحی و حوادثی که نیاز به فرآورده‌های خونی دارد این ضرورت را ایجاب می‌کند که مردم نسبت به اهدای خون که در حقیقت اهدای زندگی است اهتمام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید ذخایر کافی از فرآورده‌های خونی در استان گلستان تامین شود، با ابراز گلایه دوستانه از برخی فعالان فضای مجازی که شایعه انتقال کرونا از طریق اهدای خون را مطرح و موجب ترس مردم شدند، تصریح کرد: مردم شایعه انتقال کرونا با اهدای خون را جدی نگیرند.

*اهدای خون باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن شود

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه اهدای خون موجب تضعیف سیستم بدنی نمی‌شود، افزود: اهدای خون علاوه بر فواید معنوی که دارد می‌تواند باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن شود.

بنی‌عقیل بیان کرد: کسی که کوچک‌ترین علائمی از ویروس کرونا داشته باشد به هیچ وجه در مراکز انتقال خون عملیات اهدا انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اهدای خون یک چکاپ بدنی انجام می‌شود، گفت: اهدای خون علاوه بر اینکه یک حرکت انسان‌دوستانه است باعث می‌شود که افراد یک چکاپ بدنی داشته باشند.

* پایگاه‌های انتقال خون کاملا ضدعفونی می‌شوند

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بیان کرد: سازمان انتقال خون جزو سازمان‌هایی است در منطقه سرآمد و در دنیا جزو پیشرفته‌ترین مراکز است این سازمان در گذشته استانداردهای لازم را رعایت می‌کرد که با توجه به شرایط شیوع کرونا استانداردهای بهداشتی سختگیرانه‌تر شده است.

بنی‌عقیل با بیان اینکه مردم با خیال راحت اهدای خون داشته باشند، گفت: مردم برای اهدای خون نگران نباشند پایگاه‌های انتقال خون کاملا ضدعفونی می‌شوند.

وی اهدای خون را ضروری خواند و ابراز کرد: هیچ کاری ضروری‌تر از نجات جان انسان‌ها نیست، جا دارد که از مردم خوب استان گلستان بابت همکاری آنها با انتقال خون قدردانی کنم.

* اکنون پیک مراجعه بیماران تالاسمی برای تزریق خون است

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: ویروس کرونا تعداد مراجعه‌کننده اهدای خون را در برهه‌ای کاهش داد به طوری که در چند روز گذشته به 80 واحد خونی رسیده بودیم که این وضعیت ما را نگران کرده بود اما با ایفای نقش اصحاب رسانه امروز استان گلستان جزو معدود استان‌هایی است که توانسته به شرایط عادی برسد.

بنی‌عقیل با تاکید بر اینکه اکنون پیک مراجعه بیماران تالاسمی برای تزریق خون است، افزود: برای حفظ سلامت مردم استانداردهای سختگیرانه در اهدای خون انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار