رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی مراقب لینک‌های آلوده که حاوی بدافزار هستند باشند.

بدافزارها در کمین کاربران فضای مجازی

به گزارش گلستان24؛سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: کاربران برای بهره‌گیری از محیط اینترنت برای ارتباطات و یا تهیه محتوای مورد نیازشان، حتما به شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند.

وی گفت: هر فناوری همراه با محاسن و دستاورد‌های مثبت، ابعاد منفی و فرایند‌های آسیبی مختلفی را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از ابعاد منفی اینترنت، دسترسی تمام افراد به هر نوع اطلاعات از تولید مواد مخدر تا برقراری ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی و ضد ملی و کلاهبرداری‌های مختلف گرفته تا برنامه‌های ضد اخلاقی و مستهجن است که روز به روز دامنه جدیدی پیدا می‌کند.

سرهنگ پرسا گفت: در کشور ما مطابق با قانون جرایم رایانه‌ای، برخی از سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی که محتوای آن‌ها در تضاد با فرهنگ، عرف و قانون جامعه باشند فیلتر می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کاربران بدون اطلاع از عملکرد فیلترشکن‌ها، آن‌ها را بر روی رایانه و تجهیزات هوشمند خود نصب می‌کنند غافل از اینکه ممکن است این نرم افزار‌ها یا لینک‌های همراه آن، حاوی بدافزار ویروس، تروجان، جاسوس افزار، باج افزار‌بوده و اطلاعات آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما، در میان بگذارند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار