کبیر گفت: کانون‌های پرخطر در گلستان از طریق جی پی اس شناسایی شده است.

شناسایی کلونی‌های کرونا در گلستان/نقطه عطف شکست کرونا رقم خورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد کبیر سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونای گلستان و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: به واسطه همراهی‌های مردم خوشبختانه شرایط بستری نسبت به روز‌های قبل بهتر شده و کاهش ۲۰۰ نفری بار بستری را شاهد بودیم.

او با بیان این که تعداد بستری‌ها از هزار و ۶۴ نفر به ۸۸۸ نفر رسیده است، افزود: اگر چنانچه همراهی مردم بیشتر شود وضعیت استان بهتر هم خواهد شد و می‌توان گفت که به نقطه عطفی در شکست کرونا رسیده ایم.

کبیر ادامه داد: در نظام مراقبت استان به این نتیجه رسیدیم که کانون‌های پرخطر را شناسایی کنیم و با استفاده از سامانه پرونده الکترونیک سلامت (ناب) در سطح گلستان، افرادی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند (افراد سالم، افراد بیمار و افرادی که ترخیص یا فوت کردند) شناسایی و برنامه‌ای طراحی شده که به خانواده‌های این افراد مراجعه کنیم.

او بیان کرد: از طریق سیستم جی پی اس کلونی‌هایی کرونا، گرگان (پنج نقطه)، کردکوی، علی آبادکتول، بندرگز و گنبدکاووس شناسایی و از طریق هماهنگی با نیروی بسیج آموزش‌ها و تماس با خانواده‌های این افراد، آموزش‌های لازم ارائه شده و یا در حال انجام است.

کبیر اضافه کرد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه با کمک همکاران مرکز بهداشت شهرستان‌ها و حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه طراحی شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونای گلستان تصریح کرد: در ۷۲ ساعته گذشته اقدامات خوبی انجام شده و  با طراحی یک سایت افرادی که داوطلب کمک هستند می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

او گفت: همچنین شماره تلفن ۰۱۷۳۱۶۳۶۳ راه اندازی شده تا به هم استانی‌ها در خصوص وضعیت بیمار خود در بیمارستان و یا نوع رفتار در خانواده نسبت به فرد بیمار مشاوره دهد.

کبیر ادامه داد: سایتی هم برای خودارزیابی طراحی شده تا افراد از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی خودداری کنند.

او اضافه کرد: برنامه ریزی شده که مراکز ارائه خدمت در سطح خدمات بهداشتی در شهرستان‌های گرگان، علی آبادکتول، کردکوی، گنبدکاووس و ... عهده دار مسئولیت‌های ارائه خدمات اولیه شوند تا بار بستری بیمارستان‌های کاهش یابد.

کبیر گفت: همچنین با هماهنگی استاندار و همراهی سپاه شرایطی فراهم شده تا از ظرفیت خدمات درمانی سپاه هم استفاده کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار