رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مجوز ساخت بیمارستان آیت‌الله طاهری گرگانی از 320 تخت به 600 تخت افزایش پیدا کرد که 250 تخت برای اطفال خواهد بود.

مجوز ساخت بیمارستان آیت‌الله طاهری 600 تختخوابی شد/ شهرک سلامت با فاینانس داخلی و خارجی ساخته می‌شود
به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا فاضل عصر امروز در نشست خبری که به منظور بزرگداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مجوز ساخت بیمارستان آیت‌الله طاهری گرگانی از 320 تخت به 600 تخت افزایش پیدا کرد که 250 تخت برای اطفال خواهد بود، قرار است این پروژه از طریق فاینانس ساخته و تکمیل شود.

وی در خصوص احداث شهرک سلامت در استان تصریح کرد: ایجاد شهرک سلامت یکی از دستور کارهای کارگروه سلامت استان بود، با منابع دولتی در سطح کشور شهرک سلامت ساخته نشده است فقط در اصفهان در زمینی به مساحت 80 هکتار و با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: در استان گلستان نیز به صورت فاینانس داخلی و خارجی باید نسبت به احداث شهرک سلامت اقدام کرد اما زمینی که به مساحت یکصد هکتار مدنظر سرمایه‌گذار باشد در استان نداریم از منابع داخلی دانشگاه نیز نمی‌توان این کار را کرد از طریق بودجه وزارت بهداشت هم نمی‌توانیم شهرک سلامت را در استان ایجاد کنیم.

فاضل در خصوص تعداد دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه بیان کرد: تعداد 3 هزار و 700 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تحصیل می‌کنند، 300 عضو هیئت علمی در این دانشگاه داریم و تعداد 68 دانشجوی خارجی در پردیس مشغول تحصیل هستند، در پردیس 570 دانشجو تحصیل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مرکز ناباروری نهال بعد از چند بار افتتاح در بیمارستان دزیانی گرگان هنوز خدمات نمی‌دهد، گفت: مرکز ناباروری نهال در گلستان تاسیس نشده بود، برای این مرکز 45 میلیارد ریال هزینه شد، ما فوق تخصص ناباروری در استان نداشتیم و در حد دو مورد معالجات پزشکی در این مرکز انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: تیم‌های کارشناسی از اراک و تهران از مرکز نهال استان گلستان بازدید کردند و این مرکز را برای انجام کارهای درمانی غیراستاندارد دانستند ما مرکز درمان نازایی را به بیمارستان صیادشیرازی منتقل کردیم که طبق هماهنگی با دو عضو هیئت علمی دانشگاه که تخصص جنین‌شناسی دارند از نیمه دوم سال 1397 خدمات موردنیاز ارائه می‌شود.

فاضل بیان کرد: بر اساس ثبت سامانه یک هزار و 500 نابارور در استان ثبت شده است، یک‌هزار و 200 نفر در مرکز نهال ثبت نام کردند که شاید آمار زوج‌های نابارور در استان بیشتر باشد، خدمات از طریق مرکز خصوصی ارائه می‌شود و بیماران برای درمان به ساری منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نرم جهانی یک هفتم زوج‌ها نابارور هستند، گفت: زوج نابارور به کسی گفته می‌شود که بعد از یکسال عدم ممانعت ناباروری، بارور نمی‌شوند البته این بدان معنا نیست که اینها برای همیشه نابارور بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: 60 درصد زوج‌های نابارور اگر هزینه‌ها و امکانات باروری برای آنها تامین شود بارور می‌شوند، حدود 15 درصد زوج‌ها در استان نابارور هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار