رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار هکتار پنبه در گلستان کشت شده بود که پیش بینی می شود این میزان امسال به ۳۰ هزار هکتار برسد.

برنامه ریزی برای کشت پنبه در ۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان/ آغاز توزیع ۷۰۰ تن بذر پنبه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی موسی خانی» امروز(سه شنبه 27 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات زراعی تعطیلی ندارد و کشاورزان در شرایط شیوع کرونا نیز مجبور هستند در سنگر تولید باشند اما به آنها توصیه می کنیم خود و کارگران مزارع، توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: قبل از بارش باران استفاده از قارچ کش ها را به کشاورزان توصیه می کردیم که مقداری مبارزه صورت گرفته اما کافی نیست، استفاده از قارچ کش ها برای پیشگیری است و از بروز بیماری ها جلوگیری می کند نه آنکه مزارع کلزا درگیر بیماری شود بعد کشاورزان از قارچ کش استفاده کنند.

 

وی از کشاورزان خواست سم پاشی مزارع را به هنگام عصر موکول کنند و به زنبورداران اطلاع دهند تا به فعالیت زنبور عسل آسیبی وارد نشود.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: کشاورزان در کوددهی از کود سولفات آمنیوم استفاده کنند چراکه در افزایش عملکرد بسیار مفید است.

 

موسی خانی با بیان اینکه حدود 700 تن بذر پنبه برای 25 هزار هکتار کشت تدارک دیده شده است، افزود: توزیع شهرستانی بذر پنبه آغاز شده است و از 15 فروردین ماه قرارداد کشت و توزیع پنبه در استان شروع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با بارندگی هایی که در استان رخ داد زراعت پنبه رونق بگیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشاورزان گلستانی طی سال گذشته از عملکرد و قیمت محصول پنبه راضی بودند.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 17 هزار هکتار از اراضی زیرکشت گلستان پنبه بود که پیش بینی می شود این میزان امسال  به 30 هزار هکتار برسد و به تدریج کشت پنبه در استان گلستان احیاء شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار