حدود یک ماه است که استان گلستان مانند سایر نقاط کشور درگیر بیماری کرونا شده و در این مدت هم بیش از ۸۰ نفر از شهروندان جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

آخرین اخبار کرونا در گلستان| توصیه علما و روحانیون به مردم برای ماندن در منزل؛ ساماندهی ۸۰۰ گروه جهادی در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، روزهای پایانی بهمن ماه امسال با خبر شیوع بیماری کرونا در برخی از استان‌ها از جمله گلستان همراه بود. خبری که نگرانی‌های زیادی بین مردم ایجاد کرد و سرعت شیوع این بیماری نیز نشان داد که این دل‌نگرانی‌ها بی‌مورد هم نبوده است.

آخرین اخبار رسمی در استان گلستان حکایت از بستری 3 هزار و 197 نفر با علایم حاد تنفسی، مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان دارد.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این مدت 2 هزار و 289 بیماری پس از بهبودی و درمان از بیمارستان‌ها مرخص شده و در منازل دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند. در حال حاضر 821 بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که علت کاهش تعداد بستری‌ها، بهتر بودن شرایط نگهداری و مراقبت از این افراد در منازل است.

وی با بیان اینکه نتیجه آزمایش 896 نفر اعلام شده است اظهار داشت: تاکنون 331 مورد ابتلای قطعی به کرونا در استان تأیید شده و جواب آزمایش 565 نفر نیز منفی بوده است.

به گفته فاضل از در روز گذشته 30 مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شد و از مجموع بیماران مبتلا به این بیماری متأسفانه تا کنون 82 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

توصیه و تقاضای علما و روحانیون از مردم برای ماندن در منزل

به رغم توصیه‌ها و تأکیدات جدی مراجع بهداشتی و درمانی برای عدم حضور مردم در خیابان‌ها و پرهیز از تردد در اماکن عمومی متأسفانه بسیاری از شهروندان این موضوعات را جدی نمی‌گیرند؛ ازدحام روزهای پایانی سال در شهرهای مختلف از جمله گرگان نشان می‌دهد بیماری کرونا هنوز برای بسیاری از مردم جدی نیست.

در عین حال به خاطر شیوع گسترده این بیماری و مرگ 82 شهروند گلستانی، علما و روحانیون استان از مردم تقاضا کردند که در منزل بمانند تا زنجیره بیماری کرونا در استان قطع شود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان ضمن ابراز نگرانی از شیوع بیماری کرونا در استان و جان باختن تعدادی از بیماران، از مردم تقاضا کرد برای حفظ جان خویش و عزیزان خود جزو برای امور ضروری از منزل خارج نشوند.

وی گفت: براساس برخی گزارش‌ها و مشاهدات هنوز عده‌ای به این مهم توجه نکرده و کماکان در اماکن عمومی حاضر می‌شوند. اینجانب بار دیگرمتواضعانه از شما مردم عزیز به‌ویژه مردم شریف استان گلستان درخواست می‌کنم برای حفظ جان خویش و عزیزانتان و برای قطع زنجیره انتقال بیماری از حضور در اماکن عمومی و خیابان ها پرهیز کرده و جز برای امور ضروری از منزل خارج نشوید.

آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری نیز از مردم خواست در خانه بمانند و ضمن حفظ قرنطینه خانگی سبب قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا انتقال شوند.

وی به مردم توصیه کرد: در این ایام از دعا و نیایش و توسل به خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) غافل نشوند.

مسافران در خروجی‌های استان غربالگری می‌شوند

یکی دیگر از اقداماتی که با محوریت هلال احمر استان و برخی دستگاه‌ها مانند راهداری، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و غیره از روز گذشته در استان به اجرا درآمده، غربالگری کرونا در مبادی خروجی استان است.

محمدعلی هروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان گفت: تیم‌های بازرسی سلامت در مبادی خروجی استان، کار تب سنجی مسافران را انجام می‌دهند و اگر فردی علایم بیماری را داشته باشد از خروجش جلوگیری شده و به مرکز درمانی در همان شهرستان ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: نخستین ایستگاه‌های تب سنجی در خروجی‌های غربی و شرقی استان شامل نوکنده و تنگه راه در مینودشت راه‌اندازی شد. در این اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راه، اورژانس، راهداری، ضابطان قضایی و غیره مشارکت دارند. این ایستگاه‌ها در دو محور توسکستان و خوش ییلاق نیز برپا می‌شود تا با جلوگیری از خروج افراد مشکوک به کرونا و انتقال آنان به مراکز درمانی، زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

ساماندهی 5000 بسیجی در قالب 800 گروه جهادی درمانی در استان

فرمانده سپاه نینوای استان نیز از بسیج همه امکانات و توان سپاه برای شکست کرونا در استان خبر داد و گفت: بیش از 5 هزار نیروی بسیجی در قالب 800 گروه جهادی درمانی در استان برای مقابله با بیماری کرونا ساماندهی شدند.

سردار علی ملک‌شاهکویی هم چنین افزود: در کارگاه‌های تولیدی بسیج سازندگی نیز روزانه هزاران ماسک و لباس های مخصوص کادر پزشکی تولید می‌شود که برای ضدعفونی و استفاده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار