رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در این استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح به مدت یک ماه در خدمت مردم استان گلستان هستیم.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان اجرا می شود

به گزارش گلستان۲۴؛ عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: در سال 2017، 10 میلیون نفر در دنیا به دلیل فشار خون جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت بالای 30 کشورمان دچار فشار خون هستند، افزود: از این میزان تنها 60 درصد از بیماری خود اطلاع دارند، 50 درصد آنها دارو مصرف می‎کنند و از این تعداد فشار خون تنها 19 درصد کنترل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: گزارشی که از ایران در سال ۲۰۱۷ ارائه شده شیوع فشار خون در کشورمان سه برابر شده و براساس پیمایشی که ما در سال 1396 در استان گلستان انجام دادیم ۳۰ درصد مردان و ۳۲ درصد زنان بالای 18 سال استان گلستان مبتلا به فشار خون هستند که این آمار نشان می‎دهد سن فشار خون در استان کاهش یافته است.

فاضل بیان کرد: سال گذشته 8 هزار و 800 نفر در استان گلستان فوت کردند که 53 درصد به علت بیماری قلبی و عروقی بوده است.

وی اذعان کرد: هر جلسه دو ساعته‎ای که در استان گلستان برگزار می‎شود یکی از هم‎استانی‎های ما بر اثر عوارض فشار خون اعم از سکته قلبی و یا مغزی و امثال آن جان خود را از دست می‎دهند و این تنها برای مرگ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: در قالب این طرح به مدت یک ماه در خدمت مردم شریف استان گلستان هستیم و همه مراکز و خانه‎های بهداشت در راستای طرح بسیج ملی فشار خون اقدام می‎کنند تا برای کنترل فشار خون در استان گام مثبتی برداشته شود.

فاضل با بیان اینکه حذف نمک از سفره غذایی یکی از شعارهای ما است، تصریح کرد: به مردم توصیه می‎کنیم از مصرف دخانیات و کم‎تحرکی بپرهیزند و بیماری دیابت را جدی بگیرند.

وی متذکر شد: گلستان جزو سه استان برتر از  حالت‌های پیش‎دیابت، پیش‎فشار خون و کم‎تحرکی است که همه این موارد در سه سال آینده به بیماری فشار خون و دیابت و عوارض ناشی از آن مبدل می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار