رییس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به جمعیت ۲ میلیون نفری این استان گفت: تاکنون فقط ۴ هزار و ۱۰۰ شهروند گلستانی از طرح غربالگری کرونا برای تشخیص برخط این بیماری استقبال کردند.

گلستانی‌ها از سامانه غربالگری کرونا استقبال نکردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، ناهید جعفری شامگاه دوشنبه اظهار داشت : شهروندان به جای حضور در مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که سبب انتشار ویروس کرونا است می‌توانند با مراجعه به این سایت، به سوالات خودارزیابی کرونا پاسخ داده و از سلامت یا بیماری خود مطلع شوند.

وی بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی های فراوان انجام شده تاکنون ۴ هزار و ۱۴۹ گلستانی به این سامانه مراجعه کردند که از این تعداد ۴۲۲ نفر با داشتن برخی علایم کرونا برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رییس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به دسترسی به پرونده سلامت الکترونیک بیماران استان افزود: با همکاری بهورزان و مراقبین سلامت تاکنون با  ۲۴۵ هزار و ۶۴۳ نفر از شهروندان گلستانی تماس تلفنی برقرار شده و وضعیت آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: این غربالگری هدفمند و با تاکید بر گروه‌های پرخطر انجام شده و علاوه بر افراد عادی شامل ۲۷ هزار و ۴۶۶ سالمند، ۱۹ هزار و ۴۵۴ بیمار مبتلا به فشارخون، ۱۱ هزار و ۴۵۵ بیمار مبتلا به دیابت و ۱۱ هزار و ۹۲۹ زن باردار شد.

جعفری بیان کرد: اجرای این غربالگری نه تنها حجم مراجعات غیرضروری به بیمارستان‌ها را کاهش داد بلکه باعث تشخیص به موقع بیماری کرونا شده که روند درمان را تسهیل خواهد کرد.

به گفته وی این برنامه تا اعلام وضعیت سفید بحران کرونا در استان اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز دوشنبه با اشاره به کاهش افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان با ظن ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر گفت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته تعداد جان‌باختگان ناشی از این بیماری در گلستان به ۱۲۱ نفر رسید.

ارسال نظر

آخرین اخبار