رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۱۱ بیمارستان در استان پذیرش بیماران را انجام داده و تقریباً در هر شهرستان یک بیمارستان و یا یک بخش وظیفه درمان بیماران کرونایی را بر عهده دارند.

بیمارستان صحرایی درگلستان مستقرشد/واگذاری مدیریت نقاهتگاه به سپاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: گلستان از ابتدای اسفند درگیر کرونا شده و تاکنون دو هزار و ۸۰۰ بیمار تنفسی در استان بستری شده که با ترخیص برخی از آنها تعداد به ۹۰۵ نفر رسیده است.

وی افزود: ۱۱ بیمارستان در استان پذیرش بیماران را انجام داده و تقریباً در هر شهرستان یک بیمارستان و یا یک بخش وظیفه درمان بیماران کرونایی را بر عهده دارند.

فاضل گفت: ۶ روز پیش پیک بیماری را در استان شاهد بودیم و در آن زمان به دلیل کمبود تخت بیمارستانی درخواست بیمارستان صحرایی داده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک تیم در استان مستقر هستند، ادامه داد: به دلیل اینکه ممکن است چند پیک در استان داشته باشیم راه اندازی بیمارستان صحرایی ضرورت دارد.

فاضل در خصوص نقاهتگاه، اضافه کرد: طی تصمیم با شورای اداری استان هتل ورزش گرگان در ظرف ۴۸ ساعت برای بستری بیماران بهبود یافته تجهیز شد و اکنون ۱۲ نفر در آن بستری هستند.

وی تأکید کرد: تا روز گذشته پیگیری درمان این افراد بر عهده علوم پزشکی بود اما اکنون با هماهنگی علوم پزشکی، مراقبت از این افراد به عهده بسیج و سپاه گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: در برهه‌ای از زمان دچار کمبود نیروی انسانی بودیم زیرا حدود ۱۸ متخصص و نیروی پرستاری ما درگیر بیماری شدند اما اکنون اکثر آنها به حوزه درمان برگشته‌اند.

وی افزود: همچنین از ظرفیت متخصصانی که به این بیماری مرتبط نبوده اما توانایی درمان این بیماری را داشتند در بیمارستان‌های گرگان استفاده شد.

فاضل گفت: در بخش خصوصی هم متخصصان ریه، عفونی و داخلی در مطب‌ها به این بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: داروی تامی فلو هیچ ارزش درمانی ندارد و از پروتکل درمان حذف شده است.

وی اضافه کرد: کرونا علائم بالینی متنوعی داشته و نحوی درمان با توجه به علائم بیماری متفاوت است.

فاضل گفت: با کمک خیران آزمایشگاه تشخیص کرونا در گلستان راه اندازی شده و هزار کیت برای تست هزار نفر در آن فراهم است که تاکنون ۴۰۰ نمونه در آن آزمایش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: سیستم غربالگری به صورت جی پی اس در شهرستان فعال بوده و طی تماس تلفنی پیگیر درمان بیماران و خانواده‌های آنها هستیم.

وی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا در استان ۱۸۰ دستگاه ونتیلاتور داشتیم که با کمک خیران ۵۵ دستگاه جدید به آن اضافه شده است.

فاضل بیان کرد: کرونا در گلستان شیوع بالایی داشته و اکنون به مرحله کنترل رسیدیم و می ترسیم که حباب باشد لذا مردم باید مراعات کنند و از منازل خود خارج نشوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار