رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس از راه‌اندازی مرکز غربالگری تلفنی مشترک ناحیه مقاومت بسیج سپاه و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز غربالگری تلفنی مشترک سپاه و شبکه بهداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد بدیعی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اینکه غربالگری کرونا امروز یکی از اولویت‌های حوزه پیشگیری و درمان است، اظهار کرد: با تدابیر فرماندار و مسوولان شهرستانی راه‌اندازی مرکز غربالگری تلفنی در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مرکز غربالگری تلفنی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس و شبکه بهداشت و درمان شهرستان راه‌اندازی شده است، افزود: در این مرکز که با 30 خط تلفن در خدمت مردم خواهد بود تیم‌هایی در دو شیفت صبح و عصر به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این مرکز از صبح روز پنج‌شنبه هفت فررودین فعال شده است، ادامه داد: علاوه بر این مرکز تلفنی در هفت مرکز خدمات جامع سلامت و 15 پایگاه بهداشتی همکاران این اداره مشغول به غربالگری مردم بوده‌اند.

بدیعی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز غربالگری تفلنی به منظور تقویت طرح غربالگری بوده است، خاطرنشان کرد: در این مرکز کارشناسان، طی تماس تلفنی از شهروندان وجود تب، سرفه خشک، گلودرد و لرز را پرسیده و از وجود این علائم در سایر اعضای خانواده نیز جویا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صورت وجود علائم در هر یک از اعضای خانواده، افراد به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه بهداشتی محل سکونت خود هدایت می‌شوند، تصریح کرد: از همه مردم عزیز درخواست داریم که با همکاران بنده همکاری لازم را داشته و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار