مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش:

سرمایه‌گذاری در مدارس که محل پرورش و آموزش نسل‌های آینده‌ساز این مرزوبوم است بخصوص در گستره بهداشت و سلامت کشور نه‌تنها هزینه نبوده بلکه می‌توان گفت جزو بهترین نوع آینده‌نگری است.

سرمایه‌گذاری در گستره بهداشت و سلامت مدارس بهترین نوع آینده‌نگری است + تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مهدی خسروی مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش در آئین بزرگداشت هفته سلامت گفت: عقل سالم در بدن سالم است.

nilkooh2966 1

مهدی خسروی افزود: سلامتی برای بدن همه ما واجب و لازم است. این وظیفه مهم در مدارس بر عهده مراقبین سلامت است که زحمات زیادی در آموزش سلامت در مدارس متحمل می‌شوند.

به گفته وی سرمایه‌گذاری در مدارس که محل پرورش و آموزش نسل‌های آینده‌ساز این مرزوبوم است بخصوص در گستره بهداشت و سلامت کشور نه‌تنها هزینه نبوده بلکه می‌توان گفت جزو بهترین نوع آینده‌نگری است.

خسروی گفت: جامعه ما مدیون تلاشگران عرصه سلامت است که در جای‌جای کشور از محروم‌ترین نقاط تا مراکز استان‌ها خدمت ارائه می‌دهند.

nilkooh2966 1

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت «پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه‌جا» است.

حسن رحیم زاده افزود: پوشش همگانی سلامت یعنی همه افراد جامعه، خدمات موردنیاز سلامت را بی‌هیچ فشار مالی دریافت کنند. پوشش همگانی سلامت همه را به دسترسی خدماتی که مهم‌ترین دلیل مرگ‌ومیر و بیماری است قادر می‌سازد. خدماتی که به‌اندازه کافی باکیفیت است و باعث بهتر شدن وضعیت سلامت افراد دریافت‌کننده خدمت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت دولت تدبیر و امید در بخش سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات ارزنده و ماندگار دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان است و منجر به رضایت مردم در این خصوص شده است.

رحیم زاده گفت: درگذشته بیماران متحمل هزینه زیادی می‌شدند و حدود 80 درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم پرداخت می‌شد، اما اکنون با اجراشدن طرح تحول سلامت در جامعه این مشکل کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه سالم باید افراد سالم داشته باشیم گفت: باید روزی نیم ساعت ورزش کنیم، بهداشت فردی را رعایت کنیم، تغذیه سالم داشته باشیم و از فضاهای مجازی استفاده درست کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش خاطرنشان کرد: از مصرف دخانیات پرهیز کنیم، مصرف دخانیات در طولانی‌مدت باعث تأثیر منفی فراوانی در ریه‌ها و قلب انسان می‌شود. به‌خصوص مصرف قلیان از مصرف سیگار به‌مراتب بدتر است.

در حاشیه این برنامه، پخش تیزر افتتاح صدای سلامت، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی، سنتور نوازی، برگزاری مسابقه و پذیرایی با کیک و شیرموز نیز انجام شد.

در پایان نیز از سفیران سلامت دانش‌آموز با اهدا لوح و جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد.

nilkooh2966 1

nilkooh2966 1

nilkooh2966 1

nilkooh2966 1

nilkooh2966 1

nilkooh2966 1

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار