رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران گفت: در یافته‌هایی که وجود دارد هنوز اشار‌ه‌ای به عفونت مجدد افراد بهبودیافته کرونایی نیست، خوشبختانه تا الان می‌توانیم بگوییم کسانی که یکبار به ویروس کرونا آلوده شدند آلودگی مجدد نخواهند داشت.

بهبودیافتگان کرونایی در خطر ابتلای مجدد نیستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیجان تبرایی پیش از ظهر امروز پیرامون آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: کووید ۱۹ مشکلاتی در جامعه ایجاد کرده است، شرایطی که در استان داریم خوشبختانه در روزهای اخیر به واسطه همراهی‌هایی که مردم با رعایت اصول بهداشتی و توجه به خانه ماندن داشتند میزان بار مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی کاهش داشته است.  

وی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای حفظ سلامت مردم مهم خواند و تصریح کرد: شرایطی که به خاطر عمل به توصیه‌های مهم در حوزه فاصله‌گذاری اجتماعی، در خانه ماندن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن جاهایی که ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشد  همچنین رعایت فواصل، نرفتن به مهمانی‌ها و عدم تجمعات از سوی مردم انجام گرفت همه اینها کمک کرد که بار بیمارستان‌های استان روند کاهشی داشته باشد.

* امکانات دانشگاهی و بیمارستانی برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه اما همچنان مراجعه روزانه افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گلستان وجود دارد، افزود: تمامی امکانات دانشگاهی و بیمارستانی برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند، کادر بهداشت و درمان در حوزه سرپایی، بستری و آزمایشگاهی تمام قد ایستادند تا خدمات خودشان را به مردم داشته باشند.

تبرایی ابراز امیدواری کرد اگر مردم همچنان با عمل به توصیه‌های بهداشتی و درمانی همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانند به ما کمک کنند می‌توانیم اقدامات بهتری داشته باشیم.

وی در خصوص آخرین تحقیقات و گزارش‌های مربوط به ویروس کرونا گفت: امکان آلودگی افراد از طریق ذرات معلق در هوا وجود دارد، برخی این موضوع را جدی گرفتند و برخی نسبت به آن سهل‌انگاری دارند، موضوعی که نباید از آن غفلت کرد این است که همچنان راه انتقال این ویروس از طریق قطرات تنفسی افراد بیمار کرونایی «عطسه و سرفه» است و یا از طریق آلودگی که بر روی سطوح باقی گذاشته می‌شود این ویروس قابل انتشار و شیوع است.

* استفاده از ماسک برای عموم مردم لازم نیست

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران با بیان اینکه استفاده از ماسک برای عموم مردم لازم نیست، افزود: هنوز سازمان بهداشت جهانی این توصیه را برای مردم که به صورت عمومی از ماسک استفاده کنند را ندارد.

تبرایی ادامه داد: ما برای پرسنل درمانی و کسانی که در فضاهای سربسته کارهای مربوط به درمان بیماران کرونایی را انجام می‌دهند و یا در آزمایشگاه‌ها فعالیت دارند از ماسک‌های مخصوص به خودشان استفاده می‌کنند.

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران بیان کرد: یافته‌هایی که وجود دارد هنوز اشار‌ه‌ای به عفونت مجدد افراد بهبودیافته کرونایی ندارد و خوشبختانه تا الان می‌توانیم بگوییم کسانی که یکبار به ویروس کرونا آلوده شدند آلودگی مجدد نخواهند داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار