به منظور جلوگیری از سیلاب های احتمالی در گلستان اقدامات پیشگیرانه در آق قلا و گمیشان انجام شد.

انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سیلاب احتمالی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، به منظور جلوگیری از سیلاب های احتمالی در گلستان اقدامات پیشگیرانه در آق قلا و گمیشان انجام شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان های گرگان و آق قلا در خصوص اقدامات پیشگیری و مدیریت سیلاب های احتمالی حوضه قره سو و شهرک صنعتی آق قلا، گفت: با مکاتبه با فرمانداری آق قلا دایک حفاظتی در شهرک صنعتی آق قلا ایجاد شد.

امین عموزاد افزود: پایش رودخانه قره سو در محدوده شهرک صنعتی و روستای سقر یلقی در خصوص نقاط آسیب پذیر و مسدود کردن بخشی از سرشاخه قره سو جهت جلوگیری از ورود سیلاب به منطقه شهرک صنعتی از دیگر اقدامات است.

وی گفت: لایروبی سرشاخه قره سو از محدوده روستای سقر یلقی به سمت شور حیات هم از ابتدای فروردین آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اجرای ۳۰۰۰ متر از عملیات احداث دایک حفاظتی گمیشان موسوم به ناردانلی

مدیر طرح های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه ای گلستان هم از اجرای سه هزار متر از عملیات احداث دایک حفاظتی گمیشان موسوم به ناردانلی در شهرستان گمیشان خبر داد.

مهدی ضیائی اظهار کرد: پنج دستگاه بیل مکانیکی شرکت آب منطقه ای و سه بیل مکانیکی جهاد کشاورزی مشغول عملیات اجرائی احداث دایک حفاظتی ناردانلی هستند.

وی افزود: هدف از اجرای ترمیم و ترفیع دایک حفاظتی گمیشان و ترمیم زهکش ناردانلی در جنوب و جنوب شرق گمیشان جلوگیری از نفوذ آب سیلابدشت به سمت شهر گمیشان است.

طبق گفته ضیائی تاکنون سه هزار متر از این دایک اجرائی شده که در صورت فعالیت همه بیل ها تا یکشنبه (۱۰ فروردین) عملیات اجرائی این طرح به پایان می رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار