گوهری راد، جزئیات تدریس معلمان در شبکه اجتماعی «شاد» را تشریح کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا، دانش آموزان به کلاس درس مجازی می روند.

​جزئیات تدریس معلمان در شبکه اجتماعی «شاد»/ ۸۰ درصد دانش آموزان گلستانی به امکانات آموزش مجازی دسترسی دارند

 به نقل از شبستان از گرگان، «احسان گوهری راد» شامگاه دوشنبه 11 فروردین در گفتگو با خبرنگاران، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تداوم آموزش در ایام تعطیلی مدارس شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) را طراحی کرده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: آموزش و پرورش در خصوص برنامه راه اندازی شبکه اجتماعی شاد سه گام را برداشته است و در گام نخست مدیران مدارس از طریق سامانه «سناد» یکی از شبکه های اطلاع رسان کشوری اعم از سروش پلاس، بله، گپ، آی گپ و روبیکا را انتخاب کردند و تمامی دانش آموزان را به سامانه موردنظر اضافه کرده و معلمان در آن سامانه تعریف شدند.

 

وی بیان کرد: در گام دوم معلمان از روز شنبه وارد سامانه می شوند و براساس کد ملی کلاس های خود را براساس وضعیت و تقویم زمان بندی انجام می دهند.

 

گوهری راد با بیان اینکه گام سوم این طرح برعهده خانواده ها است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی مدیران مدارس، خانواده ها نیز پیام رسان مربوطه را بر روی تلفن همراه خود نصب می کنند و از روز یکشنبه فرزندان خود را برای بهره گیری از کلاس های مجازی آماده می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان یادآور شد: در روز شنبه 16 فروردین ماه 99 شبکه اجتماعی شاد راه اندازی می شود و مدیران مدارس باید وارد شبکه شوند و تائیدیه را انجام دهند، همچنین معلمان نیز در روز 17 فروردین ماه 99 با ورود به سامانه کلاس های خود را انتخاب می کنند.

 

وی ابراز داشت: کلاس های پیش دبستانی و اول تا سوم ابتدایی در روزهای یکشنبه می توانند وارد سامانه شوند و از کلاس های درس استفاده کنند، همچنین دبیران متوسطه اول و دوم نظری در همان روز یکشنبه می توانند کلاس های خود را با ورود به سامانه انتخاب کنند تا بتوانند در روزهای بعد تدریس را آغاز کنند.

 

گوهری راد خاطرنشان کرد: کلاس های چهارم تا ششم ابتدایی و اول متوسطه تا متوسطه دوم در روز دوشنبه 18 فروردین ماه 99 می توانند با ورود به سامانه از کلاس ها استفاده کنند و کلاس های هنرستان ها و فنی و حرفه ای از روز سه شنبه آغاز می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه روزهای چهارشنبه به کانال های پرورشی و کانال های مشاوره اختصاص دارد، یادآور شد: کلاس های پیش دبستانی از ساعت 10 تا 11 صبح به مدت 60 دقیقه، اول تا دوم دبستان از ساعت 9 تا 10 و نیم به مدت 90 دقیقه، پایه سوم تا چهارم ابتدایی از ساعت 8 و نیم دقیقه تا 10 و نیم صبح به مدت 120 دقیقه و پاسه پنجم تا ششم ابتدایی از ساعت 8 تا 10 و نیم صبح به مدت 150 دقیقه برقرار می شود.

 

وی افزود: کلاس های درس متوسطه اول و دوم براساس برنامه درسی که در سال تحصیلی داشتند در سیستم برنامه ریزی شده و دبیران ساعت کلاس ها را براساس همان برنامه هفتگی قبلی در ایام مدرسه انتخاب می کنند.

 

گوهری راد در پاسخ به این پرسش که آیا دروس ارائه شده در فضای مجازی پس از بازگشایی مدارس مجدد تکرار می شود، تصریح کرد: پس از بازگشایی مدارس حداقل یک ماه کلاس حضوری برای دانش آموزان برگزار می شود و دانش آموزان در مدت یک ماهه بر دروس عقب مانده و تدریس شده در فضای مجازی کار می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: بخشی از روستاهای استان گلستان هنوز به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند لذا عده ای از دانش آموزان با کمک معلمان و ارسال سؤالات توسط شوراهای روستاها آموزش را فرا می گیرند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از دانش آموزان گلستانی امکان بهره مندی دروس در شبکه اجتماعی را داشته باشند، ابراز داشت: ممکن است برخی از دانش آموزان هم به تلفن همراه هوشمند و اینترنت دسترسی نداشته باشند که آموزش هایی از طریق صدا و سیما نیز ارائه می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان متذکر شد: آموزش های غیرحضوری مکمل محسوب می شوند و با بازگشایی مدارس معلمان با اهتمام و تلاش بیشتر برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان اقدام می کنند، گرچه با توجه به تداخل با ایام نوروز نگرانی زیادی برای عقب ماندگی دانش آموزان از کلاس درس وجود ندارد.

 

گوهری راد در پایان از زحمات معلمان که در ایام تعطیلی مدارس، آموزش به دانش آموزان را استمرار بخشیدند قدردانی کرد و گفت: این تعهد و وجدان کاری معلمان مایه مباهات و فخر ما است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار