معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان می‌گوید: برای کاهش خطر ابتلای دانش آموزان به کرونا، مدارس تعطیل شده، اما دانش آموزان به جای خانه در گیم نت‌ها پرسه می‌زنند.

کرونا در کمین؛ دانش آموزان در گیم نت‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف نیا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از خانواده‌ها خواست: مراقب فرزندان خود باشند و از حضور آنها در مکان‌های شلوغ جلوگیری کنند.

سراج الدین عارف نیا افزود: مهم‌ترین علت تعطیلی مدارس، محفوظ نگهداشتن دانش آموزان از بیماری است، اما گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد گیم نت‌ها این روز‌ها شلوغ است و این خطر شیوع بیماری را بیشتر می‌کند.

عارف نیا همچنین از مردم استان خواست: بیماری کرونا را جدی بگیرند و از حضور در مکان‌های شلوغ و بازار‌ها مانند بازارچه ماهی پرهیز کنند.

او ادامه داد: فروشگاه‌های بزرگ هم از فردا فقط در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کنند و تجهیزات ایمنی مانند ماسک و ضدعفونی کننده را در اختیار مشتریانشان قرار دهند، باز می‌مانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تا دیروز ۵۸۰ بیمار تب دار تنفسی در استان بستری شدند، گفت: از این تعداد ۱۵ نفر فوت کرده اند که حدود دو درصد بستری‌ها را تشکیل می‌دهد که خیلی از این‌ تعداد ممکن است پس از اعلام نتیجه آزمایش مبتلا به کرونا هم نباشند.

عارف نیا افزود: ضدعفونی شهر‌ها و بازار‌های استان نیز با کمک شهرداران، دهیاران و نهاد‌های نظامی آغاز شده است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار