نائب رئیس بنیاد گندمکاران ایران:

نائب رئیس بنیاد گندمکاران ایران گفت: خرید تضمینی گندم به قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان از سوی دولت بهتر از قیمت قبلی است اما در این شرایط تورمی پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست.

خرید تضمینی ۲۵۰۰ تومانی گندم پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت در پائیز سال گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را دو هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده بود اما ما اعلام کردیم بر اساس هزینه تولید و نرخ تورم قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان منطقی است.

وی افزود: بعد از این شاهد افزایش قیمت بنزین با دو نرخ هزار و ۵۰۰ تومان و آزاد سه هزار تومانی بوده‌ایم و این افزایش بر قیمت تمام کالا و خدمات تاثیر داشته و افزایش چشمگیری را در تمام زمینه‌ها شاهد هستیم.

دبیرخانه کشاورز استان گلستان ادامه داد: دولت در روزهای اخیر با توجه به شرایط پیش آمده و نرخ ارز ۳۰۰ تومان به قیمت خرید تضمینی قبلی اضافه کرد اما این قیمت (۲۵۰۰ تومان) پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست.

وی بیان کرد: کشاورزان متوجه شرایط سخت اقتصادی کشور و مباحث بیماری کرونا هستند اما به قیمت اعلامی از سوی دولت اعتراض دارند.

ایمانی یادآور شد: در سال زراعی گذشته چندین مرحله قیمت تراکتور افزایش یافت و دو برابر شد؛ تراکتور یکی از عوامل تولید است وقتی تراکتور گران می‌شود سایر هزینه‌های تولید از جمله هزینه شخم و دیسک، سمپاشی و حمل و نقل افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی و با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم اگر دو هزار و ۸۰۰ تومان باشد می‌تواند هزینه تولید به علاوه ۲۰ درصد سود برای کشاورز به همراه داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار