غلامی از افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: مردم ضمن رعایت توصیه های بهداشتی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

افزایش ۲۵ درصدی ​مصرف آب در گرگان با شیوع کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «قربان غلامی» امروز(جمعه ۱۵ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تأکیدات فراوان متخصصین بهداشت و درمان مبنی بر شستشوی مکرر دست ها، مصرف آب افزایش یافته است.

 

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان ادامه داد: با شیوع بیماری بیماری کووید19 مصرف آب در روستاها و شهرهای گرگان حدود 25 درصد افزایش یافته است و میزان مصرف آب در شرایط فعلی با مصرف آب در فصل تابستان برابر شده و به اوج رسیده است.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که تمهیدات لازم اندیشیده شده بود در شهرستان گرگان مشکلی در تأمین آب به وجود نیامد اما  متوسط سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شهر گرگان بین 200 تا 210 لیتر است که با شیوع کرونا این میزان به 280 تا 300 لیتر به ازای هر نفر در شهر و روستاهای گرگان افزایش یافته است.

 

غلامی یادآور شد: استان گلستان و شهر گرگان در منطقه کم آب قرار دارد و متأسفانه از کم آبی رنج می بریم و ممکن است افزایش مصرف آب برخی از مشترکین را با مشکل مواجه کند.

 

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان بیان کرد: برای آنکه تمامی مردم گرگان بتوانند از آب شرب مناسب و بهداشتی بهره مند باشند به مردم توصیه می کنم ضمن رعایت موراد بهداشتی مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: با فرا رسیدن فصل گرما ناخودآگاه مصرف آب افزایش می یابد و به طور قطع شیوع کرونا نیز مصرف آب را دوچندان می کند لذا به مردم پیشنهاد می کنم در زمان شستشوی دست ها با آب و صابون شیر آب را ببندند.

 

غلامی متذکر شد: اگر هر شهروند گرگانی هنگام شستشوی دست ها شیر آب را ببندد هر بار بین 6 تا 10 لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود، در واقع با این اقدام در جمعیت 500 هزار نفری شهر و روستاهای گرگان حدود 40 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

 

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا تردد مأموران شرکت آب و فاضلاب در درب منازل متوقف شد و مردم می توانند شناسه قبض به همراه سه رقم مشکی شماره کنتور را به سامانه 1000100003030 پیامک کنند تا قبض آنها به صورت غیرحضوری صادر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار