مدیرکل بهزیستی استان گلستان با تشریح اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا در بین مراکز و مددجویان زیرپوشش این اداره کل گفت: مراکز زیرپوشش بهزیستی گلستان امن‌تر از سطح شهر است چنانکه آمار فوتی ناشی از کرونا بین مددجویان «صفر» است.

مراکز زیرپوشش بهزیستی گلستان امن‌تر از سطح شهر/ آمار فوتی ناشی از کرونا بین مددجویان «صفر» است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، ابراهیم غفاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان پیرامون تشریح اقدامات بهزیستی گلستان برای پیشگیری از کرونا اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه معلولان گزارش مبنی بر فوت کرونایی نداشتیم، حتی مبتلای قطعی به ویروس کرونا در بین مددجویان بهزیستی وجود نداشت، اگر افرادی مشکوک به ویروس کرونا بودند قرنطینه شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه سالمندی تعداد چهار نفر در بیمارستان بستری و سه نفر آنها ترخیص شدند و 21 نفر از سالمندان در قرنطینه هستند، در این ایام دو فوتی «یک مورد در خانه و یک مورد در بیمارستان» داشتیم که مشکوک به کرونا نبودند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: بالغ به 600 میلیون تومان لوازم بهداشتی و ۶۰۰ میلیون تومان بسته‌های غذایی توسط اداره کل بهزیستی استان گلستان تهیه شد و این اقلام توسط پایگاه‌های خدمات اجتماعی و پایگاه‌های سلامت روان در مناطق حاشیه و کمتر توسعه یافته بین مددجویان توزیع شد.

غفاری تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق کم برخوردار استان مواد ضدعفونی کننده توزیع شد همچنین آموزش‌های لازم در این زمینه به افراد داده شد تا در برابر این ویروس منحوس ایمن باشند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: بیش از ۴۵۰ میلیون تومان به مراکز شبانه روزی که از معلولان و سالمندان نگهداری می‌کنند کمک شده است تا برای تهیه لوازم بهداشتی این افراد اقدام کنند و بتوانیم تمام پروتکل‌ها را با دقت اجرا کنیم.

غفاری با بیان اینکه بیش از 600  فرزند بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی وجود دارد، ابراز کرد: بالغ بر ۳۰۰ نفر در مراکز مورد حمایت بهزیستی نگهداری می‌شوند و ما این کودکان را به دقت مورد رصد قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این ایام هیچ گونه مرخصی به معلولان، سالمندان و فرزندان زیرپوشش بهزیستی داده نمی‌شود، گفت: اگر مواردی حکم دادگستری داشت ما موظف به پذیرش بودیم قطعا مراکز بهزیستی قرنطینه‌هایی را برای این کار در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از تهیه بالغ بر 600 میلیون لوازم بهداشتی برای مددجویان و افراد زیرپوشش بهزیستی خبر داد و افزود: بالغ بر۶۰۰ میلیون بسته‌های غذایی برای افراد زیرپوشش تهیه کردیم که توسط پایگاه‌های خدمات اجتماعی و پایگاه‌های سلامت روان در مناطق حاشیه و کمتر توسعه یافته بین مددجویان توزیع شد.

غفاری با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای مددجویان توسط موسسات طبق پروتکل‌های پیش‌بینی شده انجام گرفته است، گفت: برای کودکان خیابانی و خانواده آنان آموزش‌های لازم توسط موسسات انجام شده است.

به گفته وی؛ قریب به ۵۰ میلیون لوازم بهداشتی و بسته‌های غذایی برای کودکان و خانواده‌های آنان تهیه و توزیع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار