نماینده موسسه عصر طلایی رشد کودکان ایرانیان (عطرک) به عنوان بنیانگذار روش آی مت یا من ریاضی را دوست دارم، گفت: 600کودک و خردسال سه تا هفت سال استان گلستان در دوره های آموزشی هوشمندسازی و افزایش توانمندی مهارت ریاضی شرکت دارند.

600کودک گلستان زیرپوشش آموزش مهارت های ریاضی هستند

به گزارش گلستان24؛مریم عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آی مت (من ریاضی را دوست دارم) را شیوه و روشی آموزشی در حوزه ریاضی و فرصتی برای هوشمندسازی فرزندان بیان کرد.
وی با بیان اینکه گلستان کودکان مستعد بسیاری دارد و خانواده ها از آموزش ریاضی به فرزندان خود استقبال می کنند، گفت: این موسسه در راستای آموزش کودکان در مقاطع مهدکودک و پیش‌ دبستانی در هر شهرستان این استان یک نمایندگی دارد.
به گفته وی؛ از بین بردن ترس از ریاضی، رفع موانع خلاقیت، افزایش مهارت فکر کردن، انتقال مفاهیم پایه و اساسی ریاضی و درک و استنتاج در عمل از اهداف این آموزش‌ ها است.
وی اظهار کرد: فعالیت این موسسه از مهر سال گذشته آغاز و در آذرماه چهار نفر از کودکان استان به مسابقات جهانی 2017 مالزی اعزام و 2 نفر موفق به کسب عنوان سومی این رقابت های رشته ریاضی شدند.
به گفته وی؛ امسال نیز مسابقات مرحله مهدهای کودک و نمایندگی ها برگزار و نفرات منتخب به مرحله شهرستانی راه یافتند.
وی یادآور شد: روز گذشته (جمعه) 35 نفر از منتخبین شهرستانی نیز رقابت کردند که از این تعداد 10 نفر برتر معرفی می شوند.
عباسی بیان داشت که از این تعداد پنج نفر اول به عنوان عضو اصلی تیم گلستان به مسابقات جهانی 2018 اعزام و پنج نفر دوم در فهرست ذخیره قرار می گیرند.
آی مت (I-Maths) یک روش منحصر به ‌فرد جهت غنی‌ سازی محیط در راستای ارتقاء و تقویت مهارت ‌های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت و مواردی از این قبیل در آموزش کودکان سه تا هفت سال است که توسط پروفسور 'دینو ونگ' در سال 2003 ابداع شده است.
این روش یک برنامه آموزش مفاهیم پایه ریاضی در کودکان این رده سنی بوده وتاکنون در 15 کشور دنیا از جمله ایران اجرایی شده است.
این موسسه برای فعالیت در ایران دارای مجوز از دفتر تکنولوژی آموزشی و پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان بهزیستی و دانشکده علوم و فن آوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی است.
مسابقات جهانی (فستیوال) آی مت 2018 قرار است مرداد ماه سال جاری در کشور مالزی برگزار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار