از اول آبان تا پایان آذرماه

قائم مقام مدیرکل بهزیستی استان گلستان از انجام تست تنبلی چشم در 356 مرکز غیردائمی و 14 پایگاه دائمی بهزیستی این استان خبر داد و گفت: تست تنبلی چشم برای کودکان در سنین سه تا ۶ سال توسط سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد.

تست تنبلی چشم در 356 مرکز غیردائمی و 14 پایگاه دائمی بهزیستی گلستان انجام می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سید حسن میرفندرسکی امروز اظهار کرد: تست تنبلی چشم در 356 مرکز غیردائمی و 14 پایگاه دائمی بهزیستی استان گلستان انجام می‌شود که این تست برای کودکانی که دارای سه سال لغایت 6سال سن دارند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان گلستان از سال 1377 انجام شد، تصریح کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم حدود سال 1375 در سراسر کشور انجام شد و در سال 1377 در استان گلستان با محوریت سازمان بهزیستی و با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی و آموزش و پرورش انجام می‌شود.

قائم مقام مدیرکل بهزیستی استان گلستان در خصوص تنبلی چشم در کودکان ابراز کرد: والدین باید بدانند تنبلی چشم یک نوع  اختلال در بینایی کودکان محسوب می‌شود که باید آن را جدی گرفت و در صورت بروز این بیماری به سرعت اقدامات لازم را انجام دهیم.

میرفندرسکی با اشاره به اینکه تنبلی چشم باعث کاهش دید در افراد می‌شود، یادآور شد: تنبلی چشم باعث کاهش دید یک چشم یا گاهی نیز باعث کاهش دید در دو چشم با کاهش دید محسوس مواجه می‌شود به طوری که ممکن است رفع مشکلات ساختمانی چشم با اصلاح عیب انکساری مرتفع نشود.

مشاور مدیرکل بهزیستی استان گلستان از انجام تست تنبلی چشم در سنین سه تا ۶ سال توسط سازمان بهزیستی در ۳۵۶ مرکز غیردائمی و ۱۴ پایگاه دائمی در استان گلستان خبر داد و گفت: این تست از اول آبان ماه تا پایان آذرماه به صورت همه‌ساله انجام می شود.

میرفندرسکی اذعان کرد: افرادی که از این غربالگری جا می‌مانند می‌توانند به ۱۴ بهزیستی که در سراسر شهرستان داریم مراجعه کنند.

وی افزود: معاینه چشم کودکان بین یک الی دو دقیقه انجام می‌شود و در صورتی که فرزند مبتلا به تنبلی چشم شود با تشخیص به موقع از عیوب انکساری چشم آنها جلوگیری می کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار