دهقان گفت: میزان فوتی پس از شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان گلستان کاهش یافته است.

کاهش میزان مرگ و میر مددجویان بهزیستی در مراکز شبانه روزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حمید دهقان» امروز (دوشنبه 18 فروردین) در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا را در بهزیستی تشکیل شد و این کمیته تاکنون 6 جلسه برگزار کرده است.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان ادامه داد: دوره های آموزشی برای پرسنل در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

 

دهقان ابراز داشت: با توجه به اینکه سالمندان جزو گروه های پرریسک بیماری کووید 19 به شمار می رفتند تصمیماتی برای مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در نظر گرفته شد که بر اساس آن ورود و خروج مراکز محدود و ضدعفونی مراکز در دستور کار قرار گرفت.

 

وی گفت: 18 مرکز شبانه روزی در سطح استان وجود دارد که از این میزان سه مرکز نگهداری معلولان ذهنی، سه مرکز نگهداری معلولان روانی و سه مرکز نگهداری افراد سالمندان و یک مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی است.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: مراکز روزانه بهزیستی پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و از شرایط سلامت مددجویان آگاه و از طریق فضای مجازی با آنها در ارتباط هستیم.

 

دهقان یادآور شد: پرسنل های مرکز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آن مرکز قرار دارند و از سویی دیگر تمامی موارد معلولان و سالمندان در دو نوبت فشار اکسیژن خون و هم تب سنجی در دو نوبت برای این افراد صورت می گیرد.

 

وی افزود: حمایت های مالی خوبی از مراکز صورت گرفت و به ازای هر مددجو در مراکز 530 هزار تومان پرداخت شده است و از نظر مالی برای هزینه های اضافی که به منظور پیشگیری از کرونا رقم می خورد مشکل خاصی ندارند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان ابراز داشت: موارد مشکوکی در سالمندان داشتیم که تنها یک مورد مشکوک شاهد بودیم و هماهنگی های از طریق دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت که در پنج نوبت تمامی سالمندان معاینه شدند و آزمایش لازم و سی.تی.اسکن از این افراد گرفته شد.

 

دهقان افزود: دو مورد فوتی در سالمندان داشتیم که یک مورد در خانه و یک مورد در بیمارستان بود که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تست این بیماران مثبت اعلام نشد.

 

وی گفت: میزان فوتی پس از شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی کاهش یافته است و این مهم اتفاق خوبی است.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: در یک مرکز 23 نفر مشکوک اعلام شد که از این افراد 22 نفر وضعیت عمومی خوبی دارند و تست هیچ یک از این بیماران مثبت اعلام نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار