رحمان نیا گفت: با ورود سامانه بارشی به استان گلستان پیش بینی می شود که دمای استان ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

کاهش بیش از ۱۰ درجه سانتیگراد هوا در گلستان/ پیش بینی بارش سراسری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمدرضا رحمان نیا» دوشنبه 18 فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از امشب به تدریج سامانه سرد و بارشی وارد استان گلستان خواهد شد که پیامد آن شامل مواج شدن دریا، وزش باد و افزایش ابر خواهد بود.

 

کارشناس هواشناسی استان گلستان ادامه داد: براساس ورود این سامانه بارش هایی را در سطح استان گلستان شاهد خواهیم بود و بر اساس الگوهای هواشناسی انتظار داریم که از صبح فردا(۱۹ فروردین) تا اواسط روز از قدرت بارشی این سامانه کاهش یابد.

 

رحمان نیا افزود: از بعداز ظهر فردا (سه شنبه 19 فروردین) انتظار داریم مجدد بر شدت بارش ها در استان افزوده شود و بارش های سراسری را در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

 

وی گفت: در مناطق شمالی استان گلستان بارش هایی از پنج تا 15 میلی متر در فردا شاهد خواهیم بود و همچنین در مناطق میانی استان بارش هایی بین 15 تا 25 میلی متر دور از انتظار نیست.

 

کارشناس هواشناسی استان گلستان خاطرنشان کرد: در مناطق کوهپایه ای و جنوبی استان بارش های باران بین 20 تا 30 میلی متر پیش بینی می شود و احتمال دارد که در ارتفاعات جنوبی استان بارش ها به شکل برف باشد.

 

رحمان نیا متذکر شد: به لحاظ دمایی کاهش 10 تا 12 درجه سانتیگرادی هوا در استان گلستان تا روز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) دور از انتظار نیست و همچنین آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده های کوهستانی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم که گلخانه داران و نهالستان سیستم گرمایشی خود را مجهز کنند و باغداران مناطق کوهستانی برای جلوگیری از یخ زدگی  درختان یکساله خود پوشش هایی را ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار