فرمانده انتظامی استان خبرداد:

فرمانده انتظامی استان گلستان از شناسایی و برخورد با ۱۹ شایعه‌ساز فضای مجازی که راجع به شیوع ویروس کرونا اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب کرده بودند، خبرداد.

شناسایی ۱۹ شایعه‌ساز کرونایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سردار روح‌الامین قاسمی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان به‌صورت دقیق و شبانه‌روزی اخبار منتشرشده در خصوص این بیماری که در فضای مجازی تولید و بازنشر می‌شد را زیر نظر داشتند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطبان بسیاری نیز دارد، ۱۹ نفر از افراد شایعه‌پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموماً امنیت روانی جامعه را دچار چالش می‌کرد، شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا تذکرات لازم را دریافت کردند.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر اینکه پلیس کاملا بر اتفاقات فضای مجازی اشرافیت دارد، گفت: هرگز به هیچ کس اجازه نمی دهد با نشر اکاذیب در دل مردم ترس ایجاد کرده و امنیت روانی شهر و جامعه را مختل کند و این افراد در صورت تکرار کار خود به مقامات قضائی معرفی خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: در این مدت افرادی سودجو و کلاهبردار با دامن‌زدن به انتشار شایعات و موج‌سواری بر فضای رسانه‌ای با هدف سودجویی اقتصادی، اقدام به تبلیغ و فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروشگاهی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس گلستان، قاسمی خاطرنشان کرد: تذکرات و توجیهات لازم در خصوص حذف و عدم درج آگهی با موضوعات مشابه و سودجویانه به مدیران سایت‌ها داده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار