طلوعیان با بیان اینکه ​ظرفیت تولید ماسک در گلستان پاسخگوی نیاز مردم است، گفت: هفته گذشته با افتتاح یک واحد تولیدی جدید ظرفیت تولید ماسک در گلستان به حد مطلوب رسیده است.

​ظرفیت تولید ماسک در گلستان پاسخگوی نیاز مردم است/ جای خالی فروشگاه های اینترنتی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حسین طلوعیان» شامگاه امروز(سه شنبه 26 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران، با قدردانی از همراهی اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: همانطور که اصناف تاکنون در طرح فاصله گذاری اجتماعی با ما همراه بودند از این پس نیز با ما همراهی کنند تا کرونا را شکست دهیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: سال جاری به نام جهش تولید نامگذاری شده است، از طرفی با شیوع کرونا دست و پنجه نرم می کنیم و برای ریشه کنی این بیماری همه باید در طرح فاصله گذاری هوشمند مشارکت کنند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی صنوف به طرح فاصله گذاری هوشمند تمکین نمی کنند و یا ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir برای آنها مشکل است، البته ثبت نام در روزهای نخست به دلیل تراکم زیاد، سخت است اما صنوف باید با صبوری وارد سایت شوند و ثبت نام کنند و ضمن دادن تعهد، کد مربوطه را دریافت و در محل صنف خود نگه داری کنند.

 

طلوعیان افزود: تعهد صنوف در سامانه سلامت به این معنا است که مدیر واحد صنفی در محیط کار از خود، کارگران و مشتریان مراقبت کند، بازگشایی واحد صنفی اقدامی خوب است اما نباید توصیه ها و پروتکل های بهداشتی را نادیده گرفت.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: مدیر واحد صنفی برای مراقبت از خود باید محیط کار را سالم نگه دارد تا کارگران و مشتری سالم بمانند و چه خوب است با نصب یک اطلاعیه بر سر درب مغازه از مشتریان درخواست کند با ماسک و دستکش وارد فروشگاه شوند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در گلستان پاسخگوی نیاز مردم استان است و قابلیت عرضه با قیمت مناسب را هم دارد، خاطرنشان کرد: هفته گذشته با افتتاح یک واحد صنعتی جدید ظرفیت تولید ماسک در گلستان به حد مطلوب رسیده است و تا دو هفته آینده ظرفیت تولید ماسک باز هم افزایش می یابد.

 

طلوعیان وضعیت استان گلستان در زمینه تولید محلول ضدعفونی کننده را مطلوب خواند و یادآور شد: بالغ بر هشت الی 9 واحد صنعتی جدید راه اندازی شدند و برای تولید محلول های ضدعفونی کننده دست ظرفیت خوبی در گلستان ایجاد شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا با واحدهای صنفی که اقلام بهداشتی را در اختیار کارگران قرار نمی دهند برخورد می شود، گفت: صنوف پس از ثبت نام در سامانه ملزم هستند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به زودی گشت های نظارتی برگزار خواهد شد و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف رصد می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه صنوفی که توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می شوند، خاطرنشان کرد: اگر کارگر واحد صنفی به کرونا مبتلا شده است مدیر واحد صنفی باید با مرخصی کارگر مربوطه موافقت کند تا پس از طی روند درمان مجدد به محیط کار بازگردد.

 

طلوعیان با بیان اینکه جای خالی کسب و کارهای اینترنتی در استان گلستان حس می شود، گفت: صنوفی که توانمندی دارند در سامانه توسعه تجارت الکترونیک ثبت نام و برای فروش الکترونیکی اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار