مدیرکل دامپزشکی گلستان از صادرات بیش از ۱۴ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی، در سال ۹۸ خبر داد.

صادرات بیش از ۱۴ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محرابی مدیرکل دامپزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اداره کل دامپزشکی استان در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و حمایت از تولید کنندگان صنعت دام و طیور استان، با نظارت‌های بهداشتی، اقدام به صادرات، ۱۴ هزار و ۱۷۵ تن، دام، طیور و نهاده‌های دامی کرده است.

او ادامه داد: این کالا‌های صادراتی پای و پنجه مرغ، مرغ تخمگذار، تخم مرغ، جوجه یکروزه گوشتی، پودرصدف، خوراک آماده آبزیان، مرغ منجمد، محصولات لبنی و میگو، بوده است.

محرابی گفت: در سال گذشته از مرز ریلی اینچه برون واردات دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خام دامی با مجوز دامپزشکی وارد استان شده است که پس از بازدید و نمونه برداری و انجام اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای اجازه ترخیص و مصرف داده می‌شود.

او گفت: واردات، بیش از ۶ هزار دام زنده سبک و سنگین، از قزاقستان، بیش از ۹۱ تن، گوشت گاو، گوساله و گوسفند، از قزاقستان و مغولستان و سبوس گندم و جو دامی بیش از ۱۱ هزار تن از مبداء قزاقستان، نیز در سال ۹۸ انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷۱ هزار ۲۷۵ مورد گواهی حمل بهداشتی به منظور تردد کالا‌های مرتبط با حوزه دامپزشکی و دام و طیور توسط اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار