​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر مسافرت هم استانی ها با ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: با شیوع این ویروس آمار مسافران از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی 49 درصد نسبت به این مدت در 98 کمتر بود.

حمل و نقل مسافر در گلستان امسال 49 درصد نسبت به پارسال کاهش داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی میقانی روز یکشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع افزود: در این مدت 9 هزار و 514 سفر انجام شد که در این زمینه هم  29 درصد کاهش داشتیم.

به گفته وی، استان گلستان دارای 1501 ناوگان مسافربری شامل  212 اتوبوس،586  مینی بوس و 703 سواری و 3221 راننده بخش مسافر به استناد کارتهای هوشمند صادره  فعال می باشد.

میقانی از جمله اقدامات حمل ونقل مسافر استان را در سال98، توسعه و نوسازی ناوگان مسافربری به تعداد2دستگاه اتوبوس و 36 دستگاه سواری با اشتغالزایی بیش از40 نفر، تاسیس و بهره برداری ازیک شرکت مسافربری با اشتغال قریب به 5 نفر و انعقاد قرارداد عاملیت با صندوق کارآفرینی و امید استان جهت توسعه و نوسازی ناوگان از محل کمکهای فنی و اعتباری سازمان برنامه و بودجه استان به میزان حداقل40 دستگاه سواری کرایه عمومی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: راه انداری سیستم فروش یکپارچه بلیت در پایانه مسافربری گرگان با هدف حذف دلالان و جارچیان در محیط پایانه جهت حفظ حقوق مسافرین هم از دیگر کارها در سال گذشته بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار