تولید روزانه ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در پارک علم و فناوری، کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر در گنبدکاووس و غربالگری ۹۹ درصد مردم بندرگز از جمله اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس پارک علم و فناوری استان گلستان از تولید روزانه بیش از ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده دست، صورت و سطوح توسط شرکت‌های مستقر در این پارک خبر داد.

مهدی غفاری اظهار داشت: در حال حاضر ۴ شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان مشغول تولید انواع محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح هستند و در صورت تامین مواد اولیه به خصوص الکل مورد نیاز این واحدهای فناور و همچنین کسب مجوزهای لازم توسط شرکت‌های دیگر، ظرفیت تولید واحدهای فناور در پارک علم و فناوری گلستان چندین برابر خواهد شد.

**

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت که پارسال یک میلیون و ۶۶۱ هزار گلستانی برای جابه جایی و تردد از مینی بوس استفاده کردند.

قربانعلی روحی اظهار داشت: گلستان ۵۷۹ دستگاه مینی بوس دارای کارت هوشمند فعال با میانگین عمر ۲۶ سال وجود دارد که بیشتر آن ها نیاز مبرم به نوسازی دارند.

وی ادامه داد: پارسال ۳ میلیون و ۳۰۹ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان و با انجام ۴۱۲ هزار و ۹۶۷ سفر جابه جا شدند که نسبت به سال ماقبل از لحاظ تعداد مسافر ۲ و از لحاظ تعداد سفر ۷ درصد رشد داشت.
**

فرماندار بندرگز گفت : ۹۹ درصد مردم این شهرستان معادل ۴۵ هزار نفر در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند.

حسین احمدی همچنین افزود: برای پیشگیری و کنترل کرونا ، عملیات سمپاشی و ضدعفونی شهر و روستاهای شهرستان با همکاری بخشداران، سپاه، شهرداری ها، دهیاری ها و نیروهای مردمی به طور مرتب در حال انجام است.

**

در راستای ماده ۸۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرماندار گرگان و رییس حوزه انتخابیه گرگان وآق قلا اعتبارنامه رمضانعلی سنگدوینی و غلامرضا منتظری منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه را به آنان تحویل داد.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموان انتظامی شهرستان امسال با اجرای ۱۵ طرح عملیاتی پاکسازی نقاط آلوده موفق به کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر، دستگیری ۲۹ خرده فروش مواد و جمع‌آوری ۲۹ معتادمتجاهر شدند.

**

موسسه سبزگامان بسکی با شروع روند شیوع کرونا کمپین "همراه شو عزیز" را راه اندازی کرد و با کمک خیران و نیکوکاران و داوطلبان توانست هزار بسته حفاظت فردی شامل لباس ایزوله، ماسک۹۵ n، دستکش استریل، شید صورت و کاور بلند کفش را تهیه و در اختیار کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌های شرق استان گلستان قرار داد.

**

علی‌اصغر میرزایی فرماندار گالیکش در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: در راستای جلوگیری از وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها، بخش زیادی از کانال‌های زراعی این شهرستان در نیمه نخست امسال بتنی خواهد شد.

**

سرهنگ محمدرضا سراوانی فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته سه سارق و ۲ مالخر در روستای کرند دستگیر و از چرای ۳۰۰ راس گوسفند در نقطه صفر مرزی مراوه تپه به دلیل احتمال ورود غیرقانونی به خاک کشور همسایه جلوگیری شد.

**

فرمانده انتظامی گالیکش از دستگیری پنج سارق حرفه‌ی و کشف ۱۶ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبرداد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران ۸۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را در ۲ سوله در گرگان کشف کردند که ارزش آنها ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار روح‌الامین قاسمی همچنین با اشاره به دستگیری سارق کابل برق در آزادشهر، افزود:‌ به دنبال وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان، ماموران با انجام تحقیقات خود موفق به دستگیری متهم با سابقه ۲۳ فقره سرقت کابل شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار