​ضیایی خرید تضمینی محصولات کشاورزی را منوط به ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی جهاد کشاورزی برشمرد.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی منوط به ثبت نام در سامانه پهنه بندی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان،  «عبدالصالح کرنژادی» امروز(یکشنبه 31 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: محصولات مختلف اعم از کلزا، جو و گندم مراحل رسیدگی و برداشت را طی می کنند لذا در این شرایط لازم است کشاورزان با مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه ارتباط داشته باشند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندرترکمن ادامه داد: همه کشاورزانی که نسبت به کشت محصولات کشاورزی اقدام کردند باید با حضور در مراکز جهاد کشاورزی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت نام کنند تا برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نشوند.

 

وی با تأکید بر اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی منوط به ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی است، یادآور شد: وقتی اطلاعات کشاورزان در سامانه موردنظر ثبت نشود مجبور می شوند محصول تولیدی خود را در بازار آزاد و به نرخ کمتر به فروش برسانند و به این شکل از خدمات خرید تضمینی محروم می مانند.

 

کرنژادی به مراحل رشد گیاهان مختلف اشاره کرد و افزود: مدیریت هر یک از محصولات اعم از گندم، کلزا و غیره با یکدیگر متفاوت است و کشاورزان به اتفاق کاشناسان پهنه از مزارع خود بازدید کنند تا از توصیه های فنی بهره مند شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندرترکمن از کشاورزان خواست اگر گندم در مرحله خوشه دهی است از قارچ کش استفاده کنند و اقدامات لازم را علیه بیماری های گیاهی در دستور کار قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 250 حلقه چاه در بندرترکمن وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان از آب چاه ها و رودخانه ها برای آبیاری مزارع استفاده کنند تا عملکرد محصول کشاورزی آنها افزایش یابد.

 

کرنژادی با بیان اینکه 20 درصد از مزارع کلزای شهرستان کردکوی در مرحله گلدهی قرار دارد که استفاده از قارچ کش در این مرحله الزامی است اما 82 درصد از مزارع کلزا در مرحله غلافدهی و دانه بندی است که در این مرحله دیگر نیازی به استفاده از قارچ کش نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار