علیزاده گفت: تاکنون در سطح شهرستان کلاله بالغ بر ۵۳ هزار محصول پاییزه کشت شده است.

۵۳ هکتار از اراضی کلاله زیر کشت محصولات پاییزه رفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: گلستان قطب تولید محصولات کشاورزی است و کلاله نیز یکی از شهرستان های مهم استان در تولید محصولات زراعی است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله ادامه داد: تاکنون در سطح شهرستان کلاله بالغ بر 53 هزار محصول پاییزه شامل گندم، کلزا، چغندرقند و جو کشت شده است.
علیزاده یادآور شد: با توجه به کاهش میزان نزولات جوی به ویژه در شرق استان گلستان و شهرستان کلاله و همچنین عدم پیش بینی بارش موثر در 10 روز آینده درخواست داریم کشاورزانی که قادر به آبیاری مزارع خود هستند نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی گفت: همچنین برای مزارع گندمی که زود کشت شدند و در منطقه بروز آفت سوسک سیاه گندم یا زاگرس وجود داشته توصیه می کنیم کشاورزان به شکل مستمر از این مزارع بازدید داشته باشند و در صورت بروز این آفت براساس نظر کارشناس پهنه از طریق سمپاشی با آن مقابله کنند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله خاطرنشان کرد: کشاورزان کلزاکار نیز به صورت مستمر از مزارع خود بازدید داشته باشند و در صورت بروز بیماری «فوما» (ساق سیاه) نسبت به سمپاشی با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.
علیزاده تاکید کرد: کسانی که متقاضی کشت باغ در اراضی شیبدار هستند با توجه به بسته حمایتی که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و می توانیم کشت های تلفیقی با گیاهان دارویی نیز در این اراضی اجرا کنیم.
وی به ارائه تسهیلات به کشاورزان برای احداث گلخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به مصرف بسیار پایین آب و توجیه اقتصادی که گلخانه دارد متقاضیان گلخانه می توانند به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار