معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی گلستان از وارد آمدن خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان در پی شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: این برآورد اولیه خسارت‌هاست و تبعات و آثار منفی آن در ماه‌های آینده نیز ادامه دارد.

کرونا گریبان بخش کشاورزی را هم گرفت؛ خسارت ۲۵۰۰ میلیاردریالی به بخش کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ آمنه جمشیدی رودباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بر همه بخش‌ها از جمله کشاورزی اثرات منفی گذاشته است، اظهارداشت: برآورد اولیه ما از خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی در استان حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که البته آثار و تبعات این شرایط تا ماه‌های آینده هم ادامه خواهدداشت.

وی افزود: در حوزه گلخانه‌ها شامل سبزی و صیفی و گل‌های شاخه بریده به دلیل کاهش تقاضا و مصرف مردم، دچار عرضه مازاد شدیم که این موضوع کاهش قیمت محصول و ضرر و زیان اقتصادی فعالان این بخش را در پی داشت.

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی استان ادامه داد: این اختلال در گوشت مرغ نیز ایجاد شد. در پی تعطیلی سالن‌های پذیرایی و رستوران‌ها و لغو مراسمات به علت شیوع کرونا، در پیک مصرف مواد پروتئینی که از اواخر اسفند تا نیمه‌های فروردین ماه است، شاهد تولیدی بدون تقاضا یا با تقاضای اندک بودیم. مرغداران استان تولیدی داشتند که بازاری فروشی برای آن نبود، همین موضوع قیمت محصول در بازار را کمتر از قیمت تمام شده گوشت مرغ کرد و ضرر زیادی به مرغداران وارد آمد.

وی گفت: در تولید و فروش شیرخام نیز مشکلات زیادی به وجود آمد و صنایع تبدیلی که مرحله آخر در زنجیره تولید هستند نیز دچار مشکل شدند. هرچند وزارت جهادکشاورزی تصمیماتی برای کم کردن این مشکلات گرفت مانند خریداری سه هزار تن مرغ در استان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، اما این اقدامات نتوانست همه خسارت‌ها و واحدهای آسیب‌دیده را پوشش دهد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: تبعات این بیماری تا چندماه آینده هم ادامه خواهد داشت زیرا این زنجیره قطع نشده است و خسارت‌های بخش کشاورزی را مانند سایر بخش‌ها افزایش می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار