رئیس اتحادیه مرغ فروشان گرگان گفت: پس از شیوع بیماری کرونا مصرف مرغ در استان بیش از ۵۰ درصد و مصرف روزانه فروشگاهی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مصرف مرغ در گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضان احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی هتل‌ها و رستوران‌ها و مراسم عروسی و عزا در استان، شاهد کاهش مصرف مرغ هستیم.

وی کاهش مصرف و افزایش تولید را عامل اصلی نوسانات قیمت مرغ در روزهای اخیر دانست و افزود: میزان مصرف مرغ استان پس از شیوع کرونا بیش از ۵۰ درصد و میزان مصرف روزانه فروشگاهی حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مرغ فروشان گرگان با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان در فرودین ماه به هشت هزار تومان رسید، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در گلستان در اسفندماه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود اما به دلیل کاهش تقاضای مصرف در روزهای ۱۳ تا ۱۵ فرردین به هشت هزار تومان رسید.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ در فروشگاه‌های گلستان حدود ۱۰ هزار تومان است در شرایطی که در همین ایام در سال گذشته قیمت حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

احمدی با تأکید بر اینکه افزایش تولید و کاهش تقاضا برای مصرف عامل اصلی کاهش ۳۰ درصدی مصرف روزانه فروشگاهی مرغ در استان است، خاطرنشان کرد: مصرف روزانه فروشگاهی مرغ استان در شرایط نرمال حدود ۴۰ تن  است که حدود ۲۷ تا ۲۸ تن آن در گرگان به فروش می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار