نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: مصرف سرانه مرغ به دلیل افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی افزایش یافته و به حدود ۲۸ کیلوگرم رسیده است.

مصرف سرانه مرغ افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب اسدالله نژاد  با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده بین ۹۲۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم نیز بین ۱۳ تا ۱۴ هزارتومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت نسبت به هفته گذشته افزایش جزئی داشته است، افزود: قیمت مرغ تقریبا به ثبات رسیده و هر از گاهی شاهد نوسانات جزئی در نرخ آن هستیم این درحالی است که طی سالهای گذشته قیمت نوسانات شدیدی داشت.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: امسال با وجود افزایش چشمگیر قیمت نهاده ها و گاهی کمبود آنها، با ثبات قیمت مرغ برای مصرف کننده مواجه هستیم چرا که تولید شرایط خوبی دارد و عرضه و تقاضا متعادل شده است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت محصولات پروتئینی استقبال مردم از مرغ زیاد شده است، گفت: مصرف مرغ در جامعه زیاد شده و مصرف سرانه این کالا نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف در سالهای گذشته ۲۳ تا ۲۴ کیلو بود، افزود: امسال به نظر می رسد مصرف سرانه کمتر از  ۲۸ کیلوگرم در سال برای هر فرد نباشد و مصرف سرانه ۴ کیلوگرم افزایش یافته باشد. 

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار