مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان گفت که ۵۰ درصد از پلاک‌های ثبتی این استان نیازمند بررسی برای رفع تداخلات اراضی با دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی و آبخیزداری است.

۵۰ درصد پلاک‌های ثبتی گلستان نیازمند رفع تداخلات اراضی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: گلستان ۷۰۰ پلاک ثبت با پوشش ۶۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در ۱۴ شهرستان تابعه دارد.

رفع تداخلات اراضی در ۱۰۰ پلاک ثبتی استان با همکاری کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت و اسناد جزو برنامه های امسال اداره امور اراضی جهادکشاورزی گلستان است.

وی بدون اشاره به سطح زمین های زیر پوشش این پلاک های ثبتی در استان گفت: اولویت اجرای رفع تداخلات اراضی گلستان مختص پلاک های ثبتی دارای بیشترین اختلاف میان کشاورزان با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در تعیین حدود و ثغور زمین است.

به گفته خسروی، با پایان این طرح، بسیاری از پرونده های مردم در دادگاه ها جمع آوری شده و اجرای آن نقش زیادی در تثبیت منابع ملی و مشخص شدن مرز میان زمین کشاورزی و اراضی ملی خواهد داشت.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان اضافه کرد: سال قبل حدود ۴ هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف میان کشاورزان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان رفع تداخل شد.

وی بیان کرد: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاوردهای مورد انتظار طرح رفع تداخلات اراضی است.

گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر۶۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۴ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، افزون بر ۱۲۰ کیلومتر ساحل دارد.

در این استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۰ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا مستقرند که اقتصاد آنها بر پایه کشاورزی و دامپروی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار