استاندار گلستان گفت: تا امروز بیش از 60 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان گلستان توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان این تعداد به حدود 200 هزار بسته برسد.

200 هزار بسته معیشتی در گلستان تا پایان ماه رمضان توزیع می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق‌شناس در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: در دو هفته گذشته و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از 60 هزار بسته معیشتی توسط دستگاه‌های اجرایی، خیرین، نهادهای انقلابی و سمن‌ها تهیه و توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود تا ماه مبارک رمضان این تعداد به حدود 200 هزار بسته معیشتی برسد.
وی «طرح مواسات» را یادآوری سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست و تصریح کرد: این طرح سه واژه انفاق، ایثار و صدقه را در اذهان تداعی می‌کند و به نوعی سبک زندگی اسلامی و ایرانی صدر اسلام را به ما یادآوری می‌کند.
استاندار گلستان با اشاره به 17 اردیبهشت  سالروز تحریم آمریکا بر ایران گفت: با وجود همه محرومیت‌ها و مشکلات اقتصادی موجود ناشی از تحریم‌های آمریکا مردم ایران بار دیگر در «طرح مواسات همراهی و همدلی» خود را به  انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کردند و این امر سبب شده تا عوارض مشکلات  اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در ایران کاهش یابد.

* وضعیت استان گلستان نسبت به تعدد بیماران کرونایی در حال کاهش است
وی با بیان اینکه وضعیت استان گلستان نسبت به تعدد بیماران کرونایی در حال کاهش است، گفت : از 18 اسفندماه تاکنون تعدد بیماران کرونایی در استان هر روز رو به کاهش است و امروز در بیمارستان شهید صیاد شیرازی حتی یک بیمار کرونایی هم وجود ندارد و در بیمارستان پنج آذر نیز تنها در ساختمان شریف تعدادی بیمار بستری هستند.
حق‌شناس خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت آن توسط علما و بزرگان استان و عدم فعالیت‌های مساجد و مصلی‌ها سبب کاهش بیماری شده که جا دارد از همه علما قدردانی شود.

* گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و کردکوی به علت تجمعات مردمی در داخل شهر به وضعیت سفید نرسید
وی افزود: در حال حاضر چهار شهرستان گمیشان، مراوه‌تپه، رامیان و گالیکش به عنوان شهرهای دارای وضعیت سفید به لحاظ بیماری کرونا هستند اما در صورت بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد باید تنها نیم ساعت برنامه در آنها برگزار شود تا شرایط به حالت عادی برگردد.
استاندار گلستان گفت: شهرهایی مانند گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و کردکوی به علت تجمعات مردمی در داخل شهر به وضعیت سفید نرسیده و ما برای اعلام وضعیت سفید شهرها تابع دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار