رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: این مقدار اقدامات در بافت تاریخی گرگان کافی نیست و ما حتماً باید امسال اقدامات تکمیلی دو سال گذشته را پیگیری کنیم.

ورودجدی تر دراحیا بافت تاریخی

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از مواردی که باید در بودجه امسال آن را اصلاح کنیم، گنجاندن بازآفرینی و احیا بافت تاریخی است.

وی افزود: در بودجه امسال فقط بازآفرینی خیابان امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده که قرار است تغییراتی در مبلمان شهری، جداره سازی، کف سازی با استفاده از مصالح سنتی و غیره انجام شود.

مرتضوی بیان کرد: اما این مقدار اقدامات در بافت تاریخی کافی نیست و ما حتماً باید امسال اقدامات تکمیلی دو سال گذشته را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت توسعه در باغ مزار استاد لطفی وجود دارد، می‌توان بخشی از این اقدامات را به این مکان اختصاص داد و بخشی از بودجه را در آن قسمت هزینه کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: چهار محور برای بازآفرینی در بافت تعریف شده بود که یک محور کامل و بخشی از محور دوم هم شروع شده است.

مرتضوی با بیان اینکه حداقل کاری که امسال باید انجام دهیم، به پایان رساندن اقدامات بازآفرینی محور دوم است، ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که امسال بیش از آنچه که در بودجه شهرداری برای بافت تاریخی پیش بینی شده، ورود کنیم زیرا بافت تاریخی ظرفیت خوبی برای توسعه است.

وی در مورد پیاده راه کردن خیابان امام خمینی (ره) توضیح داد که ابتدا باید در خیابان‌های منتهی به این مسیر، تغییرات ترافیکی ایجاد کرد تا بتوان آن را به پیاده راه تبدیل کنیم.

مرتضوی افزود: در پیاده راه کردن، عملاً ظرفیت عبور و مرور مسیر حذف شده، بنابراین باید مسیرهای جایگزین پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: البته این عمل ریسک داشته زیرا ممکن است شاهد اعتراضاتی از کسبه خیابان امام (ره) هم باشیم.

وی با بیان این که محورهایی در شهر، قابلیت تبدیل به پیاده راه شدن را دارند، گفت: به عنوان مثال خیابان شهید بهشتی که وسعت گسترده و عرصه‌های دست نخورده زیادی داشته و نسبت به خیابان امام (ره) کم ترددتر است می‌تواند به پیاده راه تبدیل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار