فاضل از کاهش ۸۵ درصدی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

​کاهش ۸۵ درصدی بیماران کرونایی در گلستان/ تست کرونای ۱۳۰۰ نفر مثبت اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز(دوشنبه 22 اردیبهشت) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان 85 درصد کاهش پیدا کرده است، در مقطعی یک هزار و 260 بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری بودند که این میزان در حال حاضر به 220 نفر کاهش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر 56 بیمار گلستانی در آی.سی.یو هستند و براساس برآورد پزشکان حدود 80 درصد از این بیماران بدحال نیستند و احتمالاً در هفته آینده به بخش منتقل می شوند.

 

وی با بیان اینکه ارزیابی های ما هفتگی است، افزود: در شرایط فعلی مراوه تپه، گالیکش، گمیشان و رامیان در شرایط سفید قرار دارند، گرچه وضعیت سفید به معنای نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی نیست.

 

فاضل اضافه کرد: در حال حاضر 10 شهرستان دیگر استان گلستان در وضعیت زرد قرار دارند و برآورد ما این است در این هفته دو شهرستان دیگر نیز به وضعیت سفید بازگردند اما شهرهای بزرگ مانند گرگان و گنبدکاووس تا سه هفته آینده در وضعیت زرد قرار دارند و در این مناطق نمی توان برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی اقدام کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان متذکر شد: در ستاد ملی کرونا با حضور مقام معظم رهبری در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد تصمیم جدیدی گرفته می شود و پس از ارزیابی های انجام شده، نتیجه طی 48 ساعت آینده توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه به جز آزادشهر مراکز درمانی سایر شهرستان های گلستان بیمار کرونایی پذیرش می کنند، اذعان کرد: بیماران مشکوک به کرونا در آزادشهر به بیمارستان گنبدکاووس مراجعه می کنند.

 

فاضل بیان کرد: تست پی.سی.آر در سراسر مراکز دولتی استان ها در حال انجام است و مورد تأیید وزارت بهداشت است، در حال حاضر 2 هزار و 800 تست برای آزمایش تشخیص کرونا ارسال شده و از این میزان نتیجه تست کرونای یک هزار و 300 گلستانی مثبت بوده است و از این تعداد 320 نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اضافه کرد: براساس پروتکل وزارت بهداشت تست تشخیص کرونا برای بیماران سرپایی نیز انجام می شود و در روز گذشته 65 تست تشخیص کرونا ارسال شده است که از این تعداد 40 مورد جزو بیماران بستری و مابقی سرپایی بودند.

 

وی تصریح کرد: براساس آزمایش انجام شده از 220 بیمار مشکوک به کرونا که در گلستان بستری هستند نتیجه تست کرونای حدود 40 درصد بیماران بستری مثبت اعلام شده است.

 

فاضل خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک نوع تست دیگر به نام تست سرولوژیکی نیز در قالب کیت در مراکز خصوصی گلستان ارائه می شود اما هنوز تأییدیه قطعی برای انجام این تست در مراکز دولتی صادر نشده است، افرادی که به کرونا مبتلا شدند و بدن آنها در برابر این ویروس ایمن شده باشد در این تست مشخص می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار