مدیر مخابرات منطقه گلستان با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت پرسرعت مهم‌ترین مطالبه مردم استان است، گفت: ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار گلستان به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

۹۴ درصد روستاهای گلستان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی شهمرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان در قیاس با سایر استان‌ها جمعیت روستایی قابل توجهی دارد و ۴۸ درصد جمعیت استان روستایی هستند؛ از این‌رو ارتباطات در روستاها از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار گلستان به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند، توضیح داد: از مجموع ۹۳۲ روستای استان ۸۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که از این تعداد در ۶۶۰ روستا امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت خانگی و یا همراه اول فراهم است.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت پر سرعت مهم‌ترین مطالبه مردم از مخابرات و سایر اپراتورهاست، ادامه داد: به غیر از سه یا چهار روستای استان روستاهای کوچ و یا عشایری هستند، بقیه روستاهای گلستان به خط تلفن دسترسی دارند.

وی تصریح کرد: بیشتر روستاهای فاقد اینترنت پرسرعت در گلستان در نقاط کوهستانی و شهرستان‌های شرقی استان مانند کلاله و مراوه تپه واقع شده‌اند.

شهمرادی خاطرنشان کرد: پراکندگی روستاها در این شهرستان‌ها بالاست و دید رادیویی در پائین‌ترین حد است؛ فاصله این روستاها از یکدیگر حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بوده و روستا حدود هفت کیلومتر وسعت دارد و همین امر ما را برای ارائه خدمت در این روستاها با چالش مواجه کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار