مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان:

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان گفت: با ارائه طرح مهرگان، مشترکان اینترنت ثابت مخابرات گلستان می‌توانند پهنای باند خود را از 50 مگابایت به بالا افزایش دهند.

ارتقاء پهنای باند مشترکان مخابرات گلستان با اجرای طرح «مهرگان»/استفاده روزانه 25 هزار گیگایت از اینترنت مخابرات در گلستان
به گزارش گلستان 24 ؛ غلامعلی شهمرادی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح مهرگان شرکت مخابرات در استان گلستان اظهار کرد: امروز اینترنت به عنوان نیاز ضروری با اهمیت بالا برای مردم مطرح است.

وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت مخابرات در استان گلستان به دنبال افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات اینترنت به مشترکان خود است و در این راستا اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان خاطرنشان کرد: یکی از سرویس‌هایی که شرکت مخابرات استان گلستان در قالب طرح مهرگان به مشترکان خود ارائه می‌دهد، ارائه سرویس نار نوری مخابرات با نام اختصاری «تانوما» است.

شهمرادی بیان کرد: با ارائه این سرویس، فیبر نوری تا درب منزل مشترکان نصب می‌شود و خدمات لازم از این طریق به مشترکان ارائه می‌شود که در گذشته این امر سابقه نداشته و به طور معمول یا فیبر نوری برای ارتباط بین مراکز مخابرات بوده و یا اینکه به طور کامل تا درب منزل مشترکان نصب نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول بستر اینترنت از طریق زوج سیم مسی برای مشترکان ارائه می‌شد، اضافه کرد: یکی از مشکلات زوج سیم مسی این بود که نمی‌توانستیم پهنای باند بالا را برای مشترکان ارائه دهیم اما با ارائه سرویس «تانوما» قدرت افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان تصریح کرد: در حال حاضر سرویس «تانوما» در برخی از خیابان‌های شهرهای گرگان و گنبدکاووس ارائه شده و امید داریم در صورت استقبال مردم و تامین منابع مالی، ارائه این سرویس را در تمام شهرها و در تمام مسیرهای شهری گسترش دهیم.

شهمرادی اضافه کرد: سرویس «تانوما» برای مشترکانی ارائه می‌شود که تقاضای استفاده از اینترنت بالای 50 مگابایت را داشته باشند و اگر مشترکی تقاضای استفاده اینترنت کمتر از 50 مکابایت را دارد، مخابرات این آمادگی و توان را دارد که با نصب تجهیزات جانبی بر روی سیستم ADSL این خدمات را ارائه دهد.

 «تلگرام» در صدر استفاده کاربران اینترت مخابرات گلستان است

وی به یکی دیگر از خدمات ارائه شده در طرح مهرگان اشاره کرد و گفت: در طرح مهرگان، اینترنت با قیمت و کیفیت مناسب در قالب سیستم رنگ باران به مشترکان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان گفت: در استان گلستان برای ارتقاء کیفیت خدمات اینترنت، نرم‌افزاری در مراکز مخابرات استان نصب شده که قبل از ارائه خدمات اینترنت، استعلام فنی لازم انجام می‌شود که آیا خط تلفن مشترک مورد نظر توانایی پشتیبانی اینترنت درخواستی را دارد یا خیر.

شهمرادی تاکید کرد: اما در گذشته این امکان وجود نداشت که این امر باعث می‌شد مشترکان از خدمات اینترنت دریافتی از مخابرات بر روی تلفن ثابت خود نارضایتی‌هایی را داشته باشند.

وی بیان کرد: در این طرح بررسی‌های لازم انجام می‌شود که اگر خط تلفن مشترک مخابرات توانایی پشتیبانی پهنای باند بیشتر از اینترنت مصرفی مشترک را داشته باشد، پیشنهاد می‌شود با تخفیف‌های مشخص نسبت به افزایش پهنای باند اینترنت درخواستی اقدام کند و در صورت متضرر شدن مشترک از پهنای باند ارائه شده از سوی مخابرات، جبران کمبود سرعت و پهنای باند از سوی شرکت مخابرات انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان تصریح کرد: در حال حاضر مصرف اینترنت در استان گلستان بالاترین سطح مصرف را نسبت به دیگر استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

شهمرادی گفت: در حال حاضر مشترکان اینترنت تلفن ثابت شرکت مخابرات به طور روزانه 25 هزار گیگایت ترافیک اینترنتی مصرف می‌کنند و بیشترین مصرف مردم استان گلستان از اینترنت برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی بخصوص شبکه اجتماعی تلگرام است.

وی در پایان ابراز کرد: تاکنون 150 مشترک در استان گلستان در دو شهر گنبدکاووس و گرگان از خدمات «تانوما» استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار