عباسی گفت: مبارزه با آفات و بیماری ها در بیش از ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان انجام شد.

​مبارزه با آفات در ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمدرضا عباسی» صبح امروز (چهارشنبه 24 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون مبارزه با آفات و بیماری ها در بیش از 460 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان انجام شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای برداشت کلزا در گلستان، ادامه داد: امسال قیمت خرید تضمینی کلزا 4 هزار و 500 تومان اعلام شد و نسبت به سال گذشته با افزایش حدود 30 درصدی همراه بوده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به بارش متناوب باران در سال جاری شاهد رشد علف های هرز در مزارع کلزا هستیم که به کشاورزان توصیه می کنم با استفاده از نیروی انسانی برای مبارزه با علف های هرز اقدام کنند.

 

عباسی افزود: کشاورزان در برداشت محصولات کشاورزی عجله نکنند تا محصول آنها دچار رطوبت بالا نشود، زمانی که رطوبت محصول کشاورزی بیش از 18 درصد باشد امکان تحویل به مراکز خرید وجود ندارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: کشاورزان بازدید و معاینه فنی از مزارع کشاورزی را در دستور کار قرار دهند و محصول را به موقع برداشت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تمام کمباین ها معاینه فنی شدند و کشاورزان هنگام برداشت از کمباین هایی استفاده کنند که دارای برچسب بوده و مرحله معاینه فنی را گذرانده باشند.

 

عباسی یادآور شد: به محض آغاز برداشت محصولات کشاورزی مراکز خرید بازگشایی می شوند و آماده خدمات دهی به کشاورزان خواهند شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: مزارع غلات از جمله گندم در شمال استان گلستان حداقل باید یک نوبت آبیاری شوند و این نوبت آبیاری می تواند عملکرد مزارع را تا یک تن افزایش دهد.

 

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی است، اذعان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی حتی در شرایط شیوع کرونا نیز به فعالیت خود ادامه دادند تا کشاورزان برای برداشت محصول با مشکل مواجه نشوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار