عرب احمدی نسبت به بروز بیماری های گیاهی در مزارع آق قلا هشدار داد و گفت: کشاورزان نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند.

​زنگ خطر شیوع بیماری های گیاهی در مزارع آق قلا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی اکبر عرب احمدی» امروز(پنجشنبه 4 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارندگی های روزهای اخیر در سطح استان گلستان میزان شیوع بیماری های قارچی در مزارع گندم و جو وجود دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا ادامه داد: کشاورزان ضمن سرکشی به مزارع خود از مشورت کارشناسان پهنه استفاده کنند تا مزارع آنها به بیماری های گیاهی مانند زنگ زرد گندم و یا فوزاریوم خوشه آلوده نشود.

 

وی انجام عملیات سمپاشی علیه بیماری های گیاهی را ضروری خواند و گفت: کشاورزان باید مرحله دوم سمپاشی را انجام دهند.

 

عرب احمدی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام جهش تولید مزین کردند و نباید اجازه دهیم این بیماری ها به مزارع ما خسارت وارد کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا با بیان اینکه سمپاشی علیه بیماری های گیاهی باید هر هفت الی 10 روز تکرار شود تا عملکرد محصولات کشاورزی افزایش یابد، ابراز داشت: اگر بیماری های قارچی بر مزارع ما غلبه کند و توان کنترل آن را نداشته باشیم عملکرد محصولات کشاورزی کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های متناوب کشاورزان بازدیدهای میدانی را در مزارع افزایش دهند تا بتوانند به موقع علیه بیماری های گیاهی اقدام کنند.

 

عرب احمدی به کشاورزان توصیه کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مزارع کشاورزی حضور یابند، تأکید کرد: در شرایط شیوع کرونا نیز با رعایت توصیه های بهداشتی و حفظ فاصله می توان مزارع را مدیریت کرد و عملکرد محصولات کشاورزی را افزایش داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار