فاضل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته روند درمان ۸۰۰ بیمار سرطانی در گلستان عقب افتاد.

وقفه در درمان ۸۰۰ بیمار سرطانی گلستان به دلیل شیوع کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» امروز (پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی با اشاره به مرکز مشاوره سرطان در استان اظهار کرد: این مرکز مشاوره برای بیماران دیالیزی و سرطانی و غیر در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: 5 هزار و 700 بیمار سرطانی در استان وجود دارد و درمان 800 بیمار سرطانی در دو ماهه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا عقب افتاد.

 

فاضل یادآور شد: بیمار سرطانی به دنبال آن است که سریعتر اقدامات درمانی آنها پیگیری شود و سایر بیماران خاص دیگر مثل بیماران روماتیسم نیز در چنین شرایطی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه کلاس های دانشگاه ها در سطح تحصیلات تکمیلی یک ماه است که به صورت حضوری برگزار می شود، ابراز داشت: باید در فضای آموزشی پروتکل بهداشتی و مسائل پیشگیرانه رعایت شود در غیر این صورت ممکن است شرایط ما تغییر کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: وضعیت کادر درمانی استان گلستان نسبت به مراکز درمانی از میانگین کشوری بهتر است اما در شهرستان های کلاله و مراوه تپه نسبت به شهرستان های دیگر استان اختلافاتی در میزان به کارگیری کادر درمان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه نیروی بومی در بیمارستان های این منطقه نداریم، متذکر شد:  کادر درمانی بیشتر از این مناطق به مرکز استان انتقالی می گیرند اما بیمارستان کلاله شرایط خوبی دارد و خدمات خوبی نیز به بیماران ارائه می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار