رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: برای رسیدن به توسعه متوازن در گلستان، توسعه زیرساخت‌های مختلف اقتصادی و اجرای طرح‌های مبتنی بر تحقق اهداف سند آمایش در دستور کار قرار دارد.

توسعه زیرساخت‌های مختلف اقتصادی گلستان در دستور کار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ قدرت الله عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به توسعه نگاهی متوازن است.

وی افزود: در واقع به دنبال توسعه استان از طریق توسعه زیر ساخت‌های مختلف اقتصادی هستیم چراکه معتقدیم توسعه نهایی حاصل تکامل فرآیندهای توسعه‌ای در امور مختلف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: طرح‌های کلان و محوری در دست بررسی است که همگی آن‌ها مرتبط با تحقق اهداف سند آمایش سرزمین است.

وی راجع به این پروژه‌ها بیشتر توضیح داد و تصریح کرد: تأمین آب و انرژی مورد نیاز استان، اتصال نقطه اقتصادی اینچه برون به ریل بافق - مشهد و دستیابی به سواحل خلیج همیشه فارس و مکران، افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و تبدیل گلستان به پنج استان هدف اول گردشگری داخلی کشور، ارتقاء توان سرزمینی بابت پشتیبانی از طرح‌های مهم اقتصادی و اجتماعی جزء اولویت‌های اصلی سازمان در سال‌های پایانی برنامه ششم و برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

عابدی خاطرنشان کرد: تکمیل سد نرماب و بهره‌مندی ۵۵۰ هزار نفر از آب پایدار در سال‌جاری، زهکشی ۱۴۰ هکتار از اراضی شمالی استان تا پایان دولت تدبیر و امید ا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار