استاندار گلستان معتقد است که یکی از آسیب های جدی و تاریخی که کندی توسعه استان را هم به دنبال داشته و دارد؛ کم توجهی به پرورش مدیران توانمند بومی در گذشته است

 استاندار: گلستان در پرورش مدیر بومی غفلت تاریخی داشته است

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدمناف هاشمی امروز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در استان های دیگر پس از خروج یک استاندار، معاونان که عمدتا بومی هستند به عنوان استاندار جدید معرفی می شوند اما در گلستان به این مورد بی توجهی شده و از گذشته چرخه ظهور و رشد مدیران ناقص و فاقد کارایی مناسب بود.

وی بیان کرد: برای مسوولیت معاونت های استاندار که به زودی مشخص می شود چند نیروی بومی و امتحان پس داده که در استان های دیگر مشغول فعالیت هستند انتخاب کرده ام تا علاوه بر بهره مندی از ظرفیت آن ها، افراد جدید به چرخه مدیریت گلستان اضافه شود.

هاشمی گفت: یکی از مشکلات اصلی گلستان پرورش ندادن مدیران شایسته از گذشته است که موجب شده گلستانی ها انتخاب اول برای واگذاری مسوولیت ها نباشند.

استاندار گلستان افزود: شناسایی گلستانی های حاضر در بدنه مدیریت استان های دیگر و به کارگیری آن ها در سطح منطقه از جمله اقدامات برای جبران این چرخه معیوب و واگذاری مسوولیت های مهم استان به نیروهای بومی است.

هاشمی همچنین به روند جابجایی برخی مدیران گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی واگذاری مسوولیت ها به افراد، توانمندی و شایستگی آن ها بود که تلاش کردم برای جبران کمبودها و رفع مشکلات از بهترین ها استفاده شود.

وی گفت: برخی با بداخلاقی مدیران جدید را از اقوام دور و نزدیک استاندار معرفی و می خواهند مدیریت گلستان را در تنگنا قرار دهند اما این اقدامات نتیجه ای جز کند شدن چرخ توسعه استان ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان پذیرش مسوولیت جدید از سوی استاندار گلستان در استان های دیگر گفت: در هفته های اخیر نام من برای مسوولیت های زیادی مطرح شد اما به جز شهرداری تهران که با چند عضو شورای این شهر مذاکره و برنامه ارایه کردم، تمایل به پذیرش هیچ مسوولیت دیگری نداشته و ترجیح می دهم برنامه های در دست اقدام گلستان را به سرانجام برسانم.

استاندار همچنین در ادامه به طرح های در دست اقدام گلستان اشاره کرد و گفت: حضور بخش خصوصی موثرترین راه رسیدن استان به توسعه به شمار می رود که لازمه آن برپا بودن زمینه ها از جمله امنیت پایدار و همدلی و انسجام مدیران و مردم است.

هاشمی گفت: با وجود قدم های موثری که تاکنون برای پیشرفت گلستان برداشته شده اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به پیشرفت داریم که یکی از پیش شرط های آن بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها است.

وی بیان کرد: شرایط دشوار اقتصادی دولت و اعمال تحریم یکی از عوامل اصلی تعویق در تکمیل طرح ها و بهره برداری از آن ها است که امیدواریم با تلاش بیشتر و همدلی عمومی، این شرایط را پشت سر گذاریم.

استاندار گلستان با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی وارده ناشی از تحریم تردید سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران است، ادامه داد: به عنوان مثال در شرایطی که طرح های راه آهن گرگان - مشهد و برقی کردن راه آهن گرگان - گرمسار در آستانه واگذاری به سرمایه گذار خارجی و تکمیل آن با مشارکت دولت بود، فشار خارجی سرمایه گذار را دچار تردید کرد.

وی با یادآوری اینکه اجرای برخی طرح های بزرگ و زیربنایی متوقف شده گلستان با پیگیری زیاد راه اندازی شد، گفت: اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده و ساخت مجتمع پتروشیمی از این جمله است.

هاشمی به افزایش بودجه سال آینده گلستان اشاره کرد و گفت: برخی دستگاه ها مانند جهاد کشاورزی، محیط زیست و آب منطقه ای با تلاش فراوان موفق به افزایش سهم اعتبارات ملی از بودجه سال آینده شدند که بی شک نتیجه این پیگیری ها شتاب در تکمیل طرح ها و کمک به رونق بیشتر استان است.

وی گفت که اعتبارات هزینه ای بودجه سال آینده گلستان 20.5 درصد، بخش عمرانی 10 درصد و بودجه عمرانی از اعتبارات ملی در مقایسه با بودجه امسال 36 درصد افزایش یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار