معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری شش هزار و ۵۰۰ هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شده، گفت: برداشت نوبرانه این محصول از مزارع استان آغاز شده است.

برداشت نوبرانه سیب زمینی در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال زراعی جاری شش هزار و ۵۰۰ هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم ۲۰۰ هزار تن محصول تولید شود.

وی افزود: برداشت سیب زمینی از مزارع گلستان بین ۳۰ تا ۴۵ روز ادامه می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه برداشت نوبرانه سیب زمینی در استان آغاز شده است، ادامه داد: از پنج خرداد برداشت انبوه در استان انجام و سیب زمینی استان وارد بازار کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با بارندگی‌های امسال برداشت سیب زمینی سایر استان‌ها کمی به تأخیر افتاده، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال قیمت سیب زمینی در بازار مناسب باشد و مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

عباسی توضیح داد: در سال زراعی جاری ۵۵ تا ۶۰ درصد از سیب زمینی کشت شده در استان از ارقام صنعتی است و زمینه صادرات محصول فراهم است.

وی با بیان اینکه سالانه بین پنج تا ۱۰ هزار تن سیب زمینی از گلستان صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سیب زمینی گلستان در خارج از مرزها متقاضی دارد و با پایان احداث تونل ضدعفونی بر اساس پروتکل بین‌المللی صادرات آن آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار