مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۹۴۰ هزار نفر از بیمه درمانی رایگان استفاده می‌کنند.

۹۴۰ هزار گلستانی از بیمه درمانی رایگان بهره‌مند شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، مهرداد کمانگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یک میلیون و 130 هزار و 850 نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 65 درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد حدود 940 هزار نفر از بیمه درمانی رایگان برخوردار هستند که همین موضوع یکی از چالش‌های استان از بعد درآمدی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: درآمد ماهانه بیمه سلامت در استان بین 3 تا 3.5 میلیارد تومان بوده در حالیکه هزینه‌های ما حدود 30 میلیارد تومان در ماه است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون وسع بیمه شدگانی که از خدمات درمانی رایگان استفاده می‌کنند، بیان داشت: این طرح از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود از اردیبهشت ماه امسال دستورالعمل‌های جدید اجرایی شود اما به علت شیوع کرونا قرار شد روند صدور دفترچه و ارائه خدمات تا زمانی که دولت تصمیمات جدید را ابلاغ کند، به همان روال قبل باشد.

کمانگری اضافه کرد: افرادی که دفترچه آنان اعتبار دارد اما برگه‌هایش تمام شده و یا اعتبار دفترچه آنان تا ابتدای اسنفدماه سال گذشته بود، بدون نیاز به دفاتر بیمه سلامت و پیشخوان می‌توانند تا پایان خردادماه مانند قبل از خدمات برخوردار شوند.

وی با اشاره به درخواست 12 هزار و 424 سرپرست خانوار در استان برای شرکت در آزمون وسع و برخورداری از بیمه رایگان سلامت گفت: تا کنون 10 هزار و 181 متقاضی دهک‌بندی و برای 10 هزار و 72 نفر پیامک ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به صدور 5 هزار و 848 دفترچه جدید افزود: براساس اطلاعات وزارت رفاه، 5 هزار و 393 متقاضی جزو دهک‌های یک 3 بودند که برای دریافت دفترچه مراجعه کردند. تعداد مراجعه‌کنندگان برای دریافت دفترچه در دهک‌های بالاتر کمتر شده و در دهک 9 و 10 فقط 7 متقاضی مراجعه کرده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار