مدیرکل کمیته امداد گلستان از توزیع ۱۳۵ هزار وعده غذا بین نیازمندان استان در ماه مبارک رمضان در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد.

۱۳۵ هزار وعده غذایی در طرح" اطعام مهدوی" بین نیازمندان گلستانی توزیع شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته خیران برای نیازمندان سفره افطاری پهن می‌کردند که امسال به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا امکان این اقدام فراهم نبود.

وی افزود: تصمیم گرفته شد که 313 آشپزخانه در سراسر کشور تهیه و توزیع اطعام بین نیازمندان راه‌اندازی شود که سهم گلستان هشت آشپزخانه بود اما با همت مردم، خیران و مراکز نیکوکاری 72 آشپزخانه در استان راه اندازی کردیم.

بابایی تصریح کرد: در این آشپزخانه‌ها تا کنون 135 هزار پرس غذا طبخ و بین نیازمند سراسر استان توزیع شده که اولویت با مددجویان تحت پوشش بوده است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع غذا به عنوان سحری یا افطاری بستگی به نیت خیران دارد اما اولویت با وعده افطاری بوده که بین افراد مددجو توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به طرح محسنین و اکرام ایتام گفت: حضرت علی (ع) همواره بر یتیم نوازی و حمایت از ایتام به خصوص در ماه مبارک رمضان تاکید داشتند و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم طرح محسنین و اکرام ایتام را در دستور کار قرار داد.

بابایی افزود: اجرای طرح اکرام ایتام در مساجد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان پذیر نبود و از مردم درخواست کردیم به صورت غیر حضوری و با ارسال عدد یک به سامانه 30003333 یا مراجعه به پایگاه اینترنتی اکرام امداد از ایتام حمایت کنند، تا کنون 600 حامی در این سامانه برای حمایت از ایتام ثبت نام کرده‌اند.

وی در پایان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز عید فطر نخواهیم داشت و مردم می‌توانند با شماره گیری #017*8877* نسبت به پرداخت زکات فطریه و کمک برای تهیه اطعام مهدوی اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار