مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی گلستان اقامه می شود.

نماز عید فطر با رعایت مسائل بهداشتی در گلستان اقامه می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید فطر، اظهارکرد: به منظور کنترل و مهار ویروس کرونا، نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی گلستان اقامه می‌شود.

وی توضیح داد که براساس بررسی و برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد که نماز عید فطر به صورت توزیعی در مساجد و اماکن مذهبی و در فضاهای باز برگزار شود تا از تجمع جلوگیری شود.

ولی نژاد ادامه داد: لذا نماز در شهرستان‌ها به صورت تجمعی و متمرکز برگزار نشده و سعی می‌شود از حداکثر فضاهای مذهبی و اماکنی که امکان برگزاری نماز وجود دارد، استفاده شود.

وی با تأکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در هنگام برگزاری نماز حفظ فاصله فیزیکی الزامی بوده و از هرگونه پذیرایی خودداری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: نمازگزاران باید از وسیله شخصی (مهر، سجاده، چادر نماز و غیره) استفاده کرده و متولیان سعی کنند نماز را در کوتاه‌ترین زمان برگزار کنند و از برنامه‌های اضافی پرهیز شود.

ولی نژاد با یادآوری اینکه نمازگزاران باید از ماسک و دستکش استفاده کنند، گفت: برپایی نماز عید فطر به معنای باز شدن مساجد و اماکن مذهبی نیست و هنوز تصمیمی در مورد بازگشایی‌ها اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه مردم ما رعایت بهداشت را یاد گرفته‌اند، گفت که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی ایجاد نشده و اعمال این روز به بهترین شکل انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار