مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما تا ۴۰ درجه و سرعت وزش باد تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت طی ۲۴ ساعت آینده، جنگلبانان و قرقبانان استان برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی عرصه‌های منابع طبیعی استان به حالت آماده باش درآمدند.

آماده‌باش جنگلبانان گلستانی برای خاموش‌کردن آتش

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوطالب قزل سفلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در استان تجهیزات انفرادی و خودروهای در اختیار جنگلبانان بازبینی شده و آماده ارایه خدمات به شرایط بحرانی احتمالی است.

وی همچنین از برگزاری کارگروه مقابله با حریق جنگل و مرتع گلستان برای آمادگی بیشتر این اداره کل خبر داد و گفت: این اداره کل ۵ پایگاه اطفای حریق، ۳۲ سرجنگلبانی و ۱۳ پاسگاه ویژه با ظرفیت ۴۱۰ نیروی جنگلبان و ستادی دارد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هر ساله قبل از آغاز فصل تابستان، تقویت گشت‌های حفاظتی و برقراری کشیک‌های منظم در شهرستان‌ها، ایجاد آتش‌بُر در مناطق پرخطر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان، تعمیر و آماده‌سازی خودروها و ادوات اطفای حریق، برای آمادگی بیشتر در مقابله با آتش سوزی احتمالی عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار دارد.

زمین‌های زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار