نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی و دقت همه جانبه دست به انتخاب احسن بزنند و تاکید کرد: انتخاب اصلح نمایندگان در نخستین مجلس گام دوم انقلاب اسلامی تضمین‌کننده اقتدار ملی است.

مردم باید تحولات را لمس کنند/رای بالا در انتخاب رئیس مجلس باعث اقتدار در درون و شوکت در بیرون است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ غلامرضا منتظری با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: رئیس مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی باید با آرای بالایی این مسوولیت را بپذیرد تا با پشتوانه نمایندگان سراسر کشور و اقتدار بیشتری آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببرد.

وی نخستین شاخصه مهم انتخاب رئیس مجلس را داشتن روحیه انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: باید قبول کنیم که در شرایط جنگ و رزم قرار داریم، دشمنان دور تا دور ما صف کشیدند دقیقا مانند دوران دفاع مقدس به حالت عادی جبهه‌ها مدیریت نشد، به تعبیر مقام معظم رهبری با روحیه عادی و معمولی نمی‌توان بار را به سرمنزل رساند.

* مهمترین دغدغه کنونی مردم مسائل معیشتی، اقتصادی و اشتغال است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم با بیان اینکه رئیس مجلس باید خانه ملت را بر اساس انتظاراتی که امروز جامعه دارد مدیریت کند، افزود: مهمترین دغدغه کنونی مردم مسائل معیشتی، اقتصادی و اشتغال است، بهبود معیشت دغدغه جدی مردم است مجلس باید سهم و نقش خود را در بهبود معیشت در کنار دو قوه دیگر محقق کند.

منتظری؛ روحیه تعامل و همکاری با سایر قوا را از دیگر مولفه‌های مهم در انتخاب رئیس مجلس عنوان کرد و گفت: هر سه قوه نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند هر کدام بال تحرک و پرواز هستند اگر تعامل و همفکری بین این مجموعه وجود نداشته باشد و براساس مصالح ملی ارتباط معناداری شکل نگیرد انتظاری که ما از مجلس داریم، اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه باید مصالح ملی در راس نگاه رئیس مجلس قرار بگیرد، ابراز کرد: ذهن رئیس مجلس نباید به مسائل جناحی، گروهی و دغدغه‌های جریانی معطوف شود، اگر به مصالح ملی فکر کردیم قطعا رابطه معناداری بین سران سه قوه اتفاق می‌افتد که بیرون تصور نکند خدای ناکرده جنگ قدرت بین سران پیش آمده که چنین چیزی در جمهوری اسلامی نیست و نباید شائبه‌ای در ذهن مردم ایجاد شود.

* ولایتمداری در کلام و عمل از شاخصه‌های انتخاب اصلح برای گزینه رئیس مجلس

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم؛ قدرت مدیریت درست را از دیگر شاخصه‌های یک رئیس مجلس برشمرد و افزود: هر حوزه‌ای مدیریت می‌خواهد و این مدیریت علاوه بر تجربه نیازمند تدبیر است، سوابق و توانمندی افرادی که برای ریاست مجلس خودشان را مطرح کردند نقش تعیین‌کننده‌ای دارد به طوری که میزان موفقیت این فرد را در میادین پیشین، مناصب قبلی و ماموریت‌های گذشته ارزیابی کنیم.

منتظری ادامه داد: گزینه کرسی ریاست مجلس اگر در دوره‌های گذشته در خانه ملت حضور داشته باید ببینیم که چه کارنامه‌ای از خودش برجای گذاشته و چقدر در صحن فعال بوده است و چه میزان توانسته به تناسب و انتظاراتی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند گام‌های اساسی بردارد، اگر در حوزه اجرا حضور داشته باید میزان موفقیت این فرد را بررسی کنیم.

وی ولایتمداری در کلام و عمل را از دیگر شاخصه‌های انتخاب اصلح برای گزینه رئیس مجلس دانست و گفت: ولایتمداری فقط لقلقه زبان نباشد، اعتقادم بر این است اگر سران سه قوه، قلمرو نگاهشان را به رهنمودهای مقام معظم رهبری معطوف کنند ما در کشور بسیاری از موانع و مشکلات را به سهولت پشت‌سر خواهیم گذاشت.

* تبعیت از فرامین ولایت راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم با اشاره به ثبت سیمای همدلی ملت ایران در شرایط کرونایی اظهار کرد: شرایطی که پس از شیوع ویروس کرونا پیش آمد از یکسو تحریم‌ها، از سویی مشکلات اقتصادی و معیشتی؛ اما تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان کمک مومنانه مسیر را هموار کرد و صحنه‌های باشکوهی در نظام جمهوری اسلامی با مشارکت مردم عزیز اتفاق افتاد که در جهان بی‌نظیر است.

منتظری تصریح کرد: منظور این نیست که همدلی و کمک به همنوع در هیچ جای دنیا وجود ندارد ولی نقطه اوج همدلی را در سایه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در ایران اسلامی به تماشا نشستیم.

وی تبعیت از فرامین ولایت را راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان کرد و گفت: در حوزه هسته‌ای، نانو، نانوتکنولوژِی، هوافضا، اقتصاد دانش‌بنیان و ... هر جایی که دیدگاه‌های مقام معظم رهبری سرلوحه کار زمامداران، دولتمردان و سران قوا قرار گرفت نظم جمهوری اسلامی ایران بر قله اقتدار استقرار پیدا کرد.

* مدیریت مجلس بر مبنای یک نگرش کاملا ولایی باشد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم ابراز کرد: رئیس مجلس باید کسی باشد که نگاهش را بر مبنای فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تنظیم کند و مدیریت مجلس بر مبنای یک نگرش کاملا ولایی اتفاق بیفتد.

منتظری؛ هوشمندی و بصیرت را از دیگر ویژگی‌های مهم در انتخاب رئیس مجلس دانست و افزود: کسی که به کرسی مجلس تکیه می‌زند در عرصه داخلی، ملی و بین‌المللی تاثیرگذار است لذا مواضعی که باید براساس دیدگاه‌های رهبری اتخاذ کند می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات منطقه همچنین در همراهی و همسویی مجالس کشورهای اسلامی و متقاعد کردن ریاست مجالس سراسر جهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس یک وزنه تعیین‌کننده است، گفت: رئیس مجلس یک شخص نیست بلکه شخصیتی است که یک قوه تعیین کننده را مدیریت می‌کند بنابراین هوشمندی، بصیرت و مواضع انقلابی به موقع وی می‌تواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند.

*تدابیری برای ظهور و بروز توانمندی نمایندگان خانه ملت فراهم شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم بیان کرد: رئیس مجلس باید تمام تلاش خود را به کار ببندد که از ظرفیت‌های نمایندگان به شکل بهینه استفاده شود، ما در مجلس چیزی به عنوان نماینده‌تر نداریم نماینده یک منطقه محروم هم نماینده مجلس است نماینده منتخب مردم تهران هم یک نماینده مجلس است، لذا نماینده مجلس باید احساس کند که در نگاه رئیس مجلس همان شأن و منزلت دیگران را دارد که متاسفانه این مهم را در ادوار گذشته کامل نمی‌دیدیم و در مواردی نابرابری‌هایی کاملا مشهود بود.

به گفته منتظری؛ ریاست مجلس باید تدابیری اتخاذ کند که زمینه ظهور و بروز قابلیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های نمایندگان در خانه ملت فراهم شود، مردم در این برهه به مجلس چشم دوخته‌اند و دلبسته‌اند در این مدت با منتخبین سراسر کشور برخورد داشتم به لطف الهی مجموعه‌ای که به خانه ملت راه پیدا کردند با یک شور و شعور انقلابی و با احساس دلسوزی و مسوولیت و دلبستگی بیشتری به نظام اسلامی پا به عرصه گذاشتند.

وی ادامه داد: شعار نمایندگان این بود که می‌خواهیم کاری کنیم که این بار دیگر مقام معظم رهبری غم و غصه نخورد، این آمادگی به لطف الهی وجود دارد که آستین همت را بالا بزنند تا گره‌ها را باز کنند، اعتماد و امید را در بین مردم تقویت کنند.

*نگاه مردم به عملکرد مجلس یازدهم/ مردم باید تحولات را لمس کنند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم تاکید کرد: نگاه مردم به این معطوف شده که اگر مجلس یازدهم بتواند گام‌های اولیه را به یاری خدا طی یکسال آینده به صورت اساسی بردارد در انتخاب دولت جوان، انقلابی و کارآمد سهم و نقش خود را می‌تواند به خوبی ایفا کند تردیدی ندارم که بارقه‌های امید و اعتماد در مردم عزیزمان نیز تقویت می‌شود.

منتظری گفت: اگر ما انتظار داریم در انتخابات 1400 مشارکت آحاد مختلف مردم به یک رشد صعودی برسد باید مردم تحولات را لمس کنند بنابراین مجلس در مجموع و ریاست مجلس به عنوان محور اصلی مدیریت می‌تواند در تامین نیازهای اساسی مردم در تحقق اهداف اساسی گام دوم انقلاب اسلامی که رسیدن به تمدن اسلامی است نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کند.

وی با بیان اینکه انتخاب رئیس مجلس با آراء بالا یک پشتوانه محکم است، ابراز کرد: هر چه پشتوانه و تکیه‌گاه محکم‌تر باشد فردی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شود با آرامش، اقتدار و در ابعاد بیشتری می‌تواند کارها را پیش ببرد، رای کم همیشه شکننده است اما آرای بالا باعث اقتدار در درون و شوکت و عظمت در بیرون است و قدرت چانه‌زنی ایران را در مقیاس بین‌المللی افزایش می‌دهد، دشمنان نیز حساب کار خودشان را می‌کنند.

* مجلس یازدهم نخستین مجلس گام دوم انقلاب اسلامی است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی و دقت همه جانبه دست به انتخاب احسن بزنند و فردی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شود با آرای قابل توجه، دلگرم‌کننده و امیدوارکننده بتواند مسوولیت را بر عهده بگیرد.

منتظری با بیان اینکه مجلس یازدهم نخستین مجلس گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: رئیس مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی باید با آرای بالایی این مسوولیت را بپذیرد تا با پشتوانه نمایندگان سراسر کشور و اقتدار بیشتری آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار