آیت‌الله میرباقری مطرح فرمودند: اقتصاد باید از این وضعیت آزاد شود و در ریل اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

دولت فعلی قائل به اقتصاد مقاومتی نیست؛ اقتصادی که آنها تبیین کردند اقتصاد نئوکینزی است. دولتی‌ها می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی را این‌طور می‌فهمیم که باید وابسته شویم تا اگر دشمن خواست به ما لطمه بزند خودش ضربه بخورد! این دولت برنامه اقتصادی دیگری را دنبال می‌کند و به دنبال جهانی شدن است، به همین دلیل یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت گفته است که باید به اقتصاد جهانی بپیوندیم.

اقتصاد را به گروگان گرفتند تا برجام‌‌های دیگری را به اجرا درآورند!
به گزارش گلستان 24، آیت‌الله میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در جلسه دیدار اعضای جامعه مدرسین با حجت‌الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی که در سفر روز شنبه به قم انجام شده بود طی سخنانی گفتند: انقلاب اسلامی بدون تردید جمهوری اسلامی را به یک قدرت در عرصه جهانی کرده است و این موضوع توسط دشمنان نیز مورد تأکید قرار گرفته است. قدرت نظام اسلامی با گذشت زمان افزایش پیدا کرده و به یک قدرت اثرگذار در صحنه جهانی تبدیل شده است.

اکنون دشمن در خاورمیانه در حال هزینه کردن است؛ چرا که نظام اسلامی به قدرت بزرگی تبدیل شده و دشمن باید برای تخریب این قدرت تلاش کند.

مفهوم قدرت در دنیای امروز تغییر کرده و باید از قدرتی که برای جمهوری اسلامی به وجود آمده صیانت کنیم. 

نخستین مأموریت مسئولان و مدیران کشور این است که از قدرت‌های کشور صیانت کرده و موازنه را به نفع اسلام، مثبت نگه دارند، اما متأسفانه ضعفی که در مذاکرات نشان داده شد، موجب شد که غرب تلاش کند تا قدرت ما را هدف قرار دهد.

هر برنامه اقتصادی که پیشنهاد داده می شود باید معطوف به صیانت از قدرت باشد. هر طرحی برای گذر از بحران‌ها باید معطوف به حفظ اقتدار باشد. این موضوع در مذاکرات مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دولت فعلی قائل به اقتصاد مقاومتی نیست؛ اقتصادی که آنها تبیین کردند اقتصاد نئوکینزی است. دولتی‌ها می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی را این‌طور می‌فهمیم که باید وابسته شویم تا اگر دشمن خواست به ما لطمه بزند خودش ضربه بخورد! این دولت برنامه اقتصادی دیگری را دنبال می‌کند و به دنبال جهانی شدن است، به همین دلیل یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت گفته است که باید به اقتصاد جهانی بپیوندیم. این افراد به این دلیل که به دنبال نوسازی اقتصادی هستند، مانع تعطیل شدن کارخانه‌ها و صنایع نمی‌شوند و این موضوع در دهه چهل نیز مشاهده شد؛ بنده نمی‌خواهم بگویم عمدی است اما علت باید مشخص شود.

این افراد اقتصاد را به گروگان گرفتند تا برجام‌‌های دیگری را به اجرا درآورند! باید اقتصاد از این وضعیت خارج شود و در ریل اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

لیبرال‌ها معتقد به شبیخون فرهنگی نیستند، به همین علت برنامه ندارند؛ در حالی که اکنون برنامه‌ریزی دشمن بیشتر شده است؛ هرچند اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم است، اما این عرصه باید به فرهنگ نیز معطوف باشد.

آیت‌الله میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری(در جلسه دیدار اعضای جامعه مدرسین با حجت‌الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی)، ۹۶/۲/۱۶

منبع : 598

ارسال نظر

آخرین اخبار